وارش وارش .

وارش

بررسي علل و علائم عفونت دندان در كودكان و درمان آن

بهترين راه براي درمان عفونت دندان كودك چيست؟ چگونه از عفونت زودرس دندان هاي شيري كودكان جلوگيري كنيم؟ مهمترين نقش دندان هاي شيري ارائه الگوي رشد مناسب براي جوانه هاي دندان دائمي است. بنابراين نگهداري از دندان هاي كودكان بسيار مهم است و برخي از والدين به دليل موقتي بودن دندان هاي شيري اصراري بر رعايت بهداشت دهان و دندان فرزندان خود ندارند. عدم رعايت بهداشت دهان و دندان عامل اصلي بسياري از بيماري هاي دهان و دندان به ويژه پوسيدگي و عفونت دندان است. در اين مقاله سعي مي كنيم علل عفونت دندان را تا تشخيص و درمان توضيح دهيم، براي جزئيات بيشتر با ما همراه باشيد.

 

عفونت دندان چيست؟

از عمده ترين مشكلات دنداني در كودكان بايد به عفونت هاي دنداني اشاره كرد. كه در كودكان بسيار شايع است و در صورت عدم درمان، احتمال سرايت عفونت به ساير نقاط صورت وجود دارد. پس اگر كودك شما عفونت دندان و آبسه دارد، آن را ناديده نگيريد و براي درمان عفونت دندان كودكتان به دندانپزشك اطفال مراجعه كنيد.

پوسيدگي دندان باعث ايجاد حفره در ميناي دندان مي شود. اين بافت مرده در ساختار دندان جمع شده و ساختار داخلي دندان را تحريك كرده و آن را ملتهب مي كند.

عفونت دندان به ريشه دندان سرايت مي كند و اگر به موقع درمان نشود منجر به آبسه و التهاب دندان مي شود.

دو نوع اصلي عفونت دندان و آبسه وجود دارد. شامل مي شود:

عفونت لثه و آبسه

 

عفونت پري اپيكال و آبسه (ريشه دندان) علل عفونت دندان چيست؟

دلايل و دلايل زيادي مي تواند باعث پوسيدگي دندان در كودكان شود، اما از اين ميان دو دليل مهم وجود دارد كه در ادامه به آنها مي پردازيم.

پوسيدگي دندان

يكي از مهم ترين علل عفونت هاي دنداني در كودكان، پوسيدگي دندان است. اگر پوسيدگي دندان درمان نشود و بدتر شود، از طريق دندان ها و لثه ها عبور كرده و به اعصاب دندان مي رسد. در اين شرايط با وجود درد شديد دندان، در صورت عدم درمان، پوسيدگي دندان ايجاد مي شود.

به طور طبيعي، هنگامي كه عفونت دندان رخ مي دهد، ممكن است علائمي مانند درد شديد، بوي بد دهان، تورم و بسياري از علائم ديگر را تشخيص داده و مشاهده كنيد.

 

شكستگي دندان

دومين عامل اصلي عفونت دندان در كودكان شكستگي دندان ها به دليل ضربه، غذاي بيش از حد سفت، دندان قروچه و غيره است. شكستگي هاي ناشي از هر يك از دلايل ذكر شده از جمله عوامل موثر بر عصب دندان است كه باعث نشت مواد غذايي، بزاق، باكتري هاي داخل دهان و ... مي شود. وارد دندان مي شود كه در نهايت منجر به عفونت دندان مي شود.

 

علائم پوسيدگي دندان در كودكان چيست؟

علائم بيماري هاي دنداني در كودكان بسته به علت مشكل متفاوت است.گاهي كودك همه علائم و گاهي برخي از آنها را دارد.در مورد آسيب دندان بخوانيد.اما مهمترين علائم و نشانه هاي عفونت دندان عبارتند از:

 

بوي بد دهان

بعد از آن

درد بي دليل داخل دهان آنقدر شديد است كه كودك نمي تواند علت درد را تشخيص دهد.

تورم در دهان

تورم خارجي كه به دليل امكان انتشار به دندان ها، سر و صورت مي تواند بسيار خطرناك باشد. نكته بسيار مهمي كه نبايد فراموش كرد، وضعيت قرارگيري دندان ها در سر و صورت است. لازم به ذكر است كه اين مكان ها حاوي بافت هاي عصبي و عصبي زيادي هستند، عفونت ساده دندان در صورت رعايت نكردن بافت هاي مذكور مي تواند عواقب غير قابل قبولي داشته باشد.

ترشحات زرد رنگ از لثه و...

 

كمبود غذا

يكي ديگر از علائم عفونت دندان بي ميلي كودك به غذا خوردن است. در بيشتر مواقع كودك بسيار بي اشتها مي شود و در نتيجه وزنش به تدريج كاهش مي يابد البته بايد توجه داشت كه از آنجايي كه غذا خوردن براي كودكاني كه عفونت شديد دنداني دارند بسيار دردناك است، كودك تمايل به خوردن دارد. .

 

نياز به معاينات منظم دندانپزشكي در كودكان:

لازم به ذكر است كه رعايت بهداشت دهان و دندان و معاينات دوره اي و منظم دندان بسيار حائز اهميت است، زيرا مي تواند منجر به تشخيص به موقع مشكلات جزئي دندان مانند فريم ورك دندان و جلوگيري از ايجاد عوارض و جلوگيري از عارضه دهان شود. - بيماري هاي دنداني

لازم به ذكر است كه معاينات دوره اي بسته به نظر دندانپزشك اطفال بايد هر سه تا شش ماه يكبار انجام شود. از آنجايي كه كودكان اغلب درك درستي از دندان درد ندارند، اغلب از خوردن غذا اجتناب مي كنند زيرا فكر مي كنند جويدن و غذا خوردن علت دندان درد آنهاست. بنابراين، معاينه دوره اي كمك مي كند تا همه چيزهايي كه حتي از والدين پنهان است و فرزندان نمي توانند آن را بيان كنند، آشكار شود.

 

معرفي عفونت هاي دهان و دندان در كودكان

عفونت هاي دهان و دندان انواع مختلفي دارند كه مهمترين آنها عبارتند از:

 

عفونت بافت دهان

عفونت هاي دهان و دندان به دو دسته عفونت هاي بافت نرم و عفونت هاي بافت سخت تقسيم مي شوند. در اين مبحث به عفونت هاي بافت نرم مي پردازيم. عفونت‌هاي بافت نرم اغلب شامل تبخال داخلي و زخم‌هاي شانكر هستند كه شايع‌ترين عفونت‌هاي بافت نرم دهان در كودكان هستند.

معمولا عامل اصلي اين نوع عفونت ويروسي است كه درمان خاصي ندارد. اما مي توان سوزش زخم ها و زخم هاي ناشي از طاعون و تبخال را با درمان علائم خفيف كاهش داد تا كودك به راحتي غذا بخورد.

 

درمان عفونت هاي بافت نرم حفره دهان

در صورتي كه كودك دچار عفونت بافت نرم باشد، رعايت بهداشت دهان و دندان بيش از پيش توصيه مي شود (حتي اگر كودك به دليل درد امتناع كند). زيرا اين فرآيند از عفونت زخم جلوگيري مي كند.

زخم ها و زخم هاي دهان معمولاً ده تا چهارده روز طول مي كشد و سپس شروع به بهبود مي كند. شايان ذكر است كه در اين دوران بايد به رژيم غذايي كودك توجه كرد و غذاي سالم و مفيد سرشار از ويتامين و بدون ادويه و ترش را در اختيار او قرار داد و مايعات گرم زيادي براي كودكان بنوشيد.

در برخي موارد مشاهده مي شود كه عفونت بافت هاي نرم حفره دهان پس از دو هفته بهبود نمي يابد و زخم ملتهب و دردناك مي شود. صرف نظر از بيماري، كمبود سيستم ايمني و...، اين عوارض به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و تشديد عفونت هاي دهان مي تواند ادامه يابد.

 

عوارض عفونت دندان در كودكان چيست؟

عوارض عفونت دندان و لثه در كودكان عبارتند از:

از دست دادن دندان

دندان هاي ضعيف

تجزيه و تحليل عرق

بوي بد دهان در كودكان

خونريزي لثه

به پايان مي رسد

 

مراقبت هاي بعد از درمان عفونت دندان در كودكان چيست؟

پس از درمان عفونت دندان توسط دندانپزشك اطفال توصيه هايي به والدين داده مي شود كه رعايت هر يك از اين توصيه ها بسيار مهم است. طبيعتاً همكاري بين والدين، كودك و دندانپزشك اطفال تضمين مي كند كه روند درمان به خوبي انجام شود. هنگامي كه توصيه هاي پزشكي به طور كامل رعايت نمي شود، مطمئناً درمان با شكست مواجه خواهد شد. بنابراين، رعايت چنين توصيه هايي پس از درمان ضروري خواهد بود.

برخي از نكات دندانپزشك اطفال در درمان مشكلات دنداني عبارتند از:

داروهاي ذكر شده را به طور منظم در زمان مشخص شده استفاده كنيد...

همچنين طبق تجويز دندانپزشك كودك از دهانشويه و نخ دندان استفاده كنيد...

عدم مصرف برخي غذاها به دليل سفتي يا چسبندگي بيش از حد آنها و…

 

آخرين كلمه

در اين مقاله با عفونت دندان در كودكان آشنا شديد. همچنين علل و علائم آن را مي دانيد. اگر سوال يا نظري داريد در نظرات مطرح كنيد تا در اسرع وقت با شما تماس بگيريم.

 

 

مطالعه از رفرنس: https://realtimedentist.com/1399/06/متخصص-لمينت-دندان-در-شيراز-بهترين-دندا/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۷:۴۵ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)

استفاده از انواع آجر در ساختمان

از گسترش روزافزون انواع مصالح ساختماني و مصالح جديد. در صنعت ساخت و ساز امروز شايد در نگاه اول صحبت از نقش آجر در ساخت و ساز خيلي مهم نيست و بوي كهنگي مي دهد. اما حقيقت چيز ديگري است! اگرچه ساختمان هاي آجري اغلب با مصالح ساختماني ديگر جايگزين مي شوند. در چند سال گذشته اما آجر در اشكال مختلف همه كاره و متفاوت، هنوز هم يكي از پركاربردترين مصالح در ساخت و ساز است. و نقش آجر كمتر از تيرآهن و آرماتور نيست. اگرچه هزينه ميلگرد و ميلگرد در طول زمان بسيار نوسان مي كند. اما آجر خيلي فرار نيست. همانطور كه انواع مصالح و مصالح در صنعت ساختمان همراه با تكنولوژي پيشرفت زيادي كرده است، انواع آجر نيز از گذشته تا به امروز با اتفاقات توسعه اي بسياري روبرو بوده است. و نماي بيروني ساختمان نيز نقش ويژه اي دارد.

اگرچه امروزه به دليل افزايش تراكم جمعيت و ساخت بناهاي چند طبقه، آجر به ندرت در اسكلت ساختمان ها استفاده مي شود و اسكلت فلزي يا بتني جايگزين آن شده است، اما همچنان از آجر براي تكميل نما يا سطوح ديگر استفاده مي شود. ساختمان مسكوني. ساخت و ساز، و يكي از مصالح ساختماني پركاربرد و پركاربرد است. نقش اين محصول در ساخت و ساز فراتر از ظاهر ساختمان است و گاهي به عنوان جايگزين مناسبي براي سنگ در پروژه هاي ساختماني استفاده مي شود. از اين رو استفاده از انواع آجر در محل هاي ساختماني و قسمت هاي مختلف ساختمان همواره يكي از موضوعات مورد توجه فعالان ساختماني است.

 

آجر چيست؟

آجر بسته به انواع آن تعاريف مختلفي دارد، اما به طور كلي آجر يكي از قديمي ترين مصالح ساختماني دست بشر است، خشت پخته اي است كه در اشكال و اندازه هاي مختلف در ساختمان سازي مورد استفاده قرار مي گيرد. به عبارت ديگر آجر بلوك هايي با اندازه و مكعب منظم است كه اغلب از خشت ساخته مي شود و در اشكال و طرح هاي مختلف با قيمت هاي متفاوت در قسمت هاي مختلف ساختمان استفاده مي شود.

 

انواع آجر و كاربرد آنها در ساختمان سازي

آجر به عنوان يكي از مصالح ساختماني ساخته شده از خشت و ساير مصالح، بسته به متريال و اندازه كاربردهاي متفاوتي دارد و به عنوان كف، ديوار و ديوار مورد استفاده قرار مي گيرد. آجر در واقع نوعي سنگ مصنوعي است كه از پخت خشت خام و تغيير آن در اثر حرارت به دست مي آيد. خاك آجر مخلوطي از مواد زير است.

 

ساوي

شن

فلدسپات

سنگ آهك

سولفات

تنفسي

فسفات

اهن

منگان

منيزيم

سديم

پتاسيم

مواد آلي

 

كاربرد اصلي آجر را مي توان در ساخت و ساخت ديوارهايي دانست كه در آن از آجر براي ساخت و درزبندي استفاده مي شود. بسياري از بناها و آثار تاريخي مانند آتشكده ها، مساجد و ساختمان هاي مسكوني در ايران با آجر ساخته شده اند. بسته به نوع و ساير مصالح به كار رفته در آن، از انواع آجر براي ساير قسمت هاي سازه نيز استفاده مي شود. براي اينكه بفهميم سنگ براي چه قسمتي از ساختمان استفاده مي شود، بايد اندازه هاي مختلف سنگ ها را در نظر بگيريم و سپس به كاربرد هر سنگ در قسمت هاي مختلف ساختمان فكر كنيم.

ويژگي هاي منحصر به فرد آجر از مرحله اول ساخت تا پايان مورد توجه سازندگان قرار گرفت. آجر به دليل در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن نسبت به ساير مصالح ساختماني در انواع پروژه هاي ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرد. آجر با توجه به ويژگي هاي مهمي كه از جمله سهولت در فرآوري، اندازه كوچك و سهولت استفاده دارد، مصارف مختلفي دارد كه از مهمترين آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

 

كف به دليل مقاومت در برابر سايش كافي

پوشش و عملكرد ديوار به دليل مقاومت در برابر دما و رطوبت

پايه اي با مقاومت فشاري كافي

عناصر تزئيني و دكوراسيون ساختمان

معماري، به عنوان مثال، دهانه هاي عريض به شكل طاق، طاق، گنبد، گوشواره، مكران.

 

نوع آجر با توجه به روش توليد

آجر در انواع و اندازه هاي مختلفي در بازار توليد و عرضه مي شود كه هر كدام ويژگي هاي خاص خود را دارند. آجر توپر داراي استحكام بالايي است و براي ساخت ديوارهاي باربر استفاده مي شود، در حالي كه آجر توخالي و سوراخ دار داراي منافذ زيادي است و با پرس ساخته مي شود. به طور كلي آجرها را مي توان با توجه به روش توليد به دو دسته كلي پرس و ماشينكاري طبقه بندي كرد و بر اين اساس هر كدام در قسمت هاي مختلف ساختمان كاربرد خود را دارند.

 

انواع آجرهاي فشرده

اين آجرها براي كليه كارهاي ساختماني اعم از گره چيني، طاق قوس دار، ديوارهاي حائل و چاقوي چيني مناسب است. آجرهاي فشرده اغلب در تثبيت و اندود ساختمان ها مانند ديوارهاي خارجي و پي ساختمان استفاده مي شود. اين آجرها اغلب با دست قالب گيري مي شوند و در تنورهاي محلي پخته مي شوند. به طور سنتي، خشت اين آجرها را با دست فشار مي دادند و گوشه هاي قالب را با خشت مخصوص با فشار سفال پر مي كردند. ابعاد آنها معمولاً 5x10x20 يا 5.5x11x22 سانتي متر است.

 

آجر ماشيني يا انواع آجر سوراخ دار

به دليل استحكام بالا براي ساخت ديوارها و مراحل سخت شدن استفاده مي شود. اين آجر قيمت مناسبي دارد و در تمامي پروژه هاي ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرد. يك ماشين يا آجر شكسته داراي 8 تا 10 قطعه به قطر 1.5 تا 2 سانتي متر است. يكي از دلايل وجود سوراخ در اين ماده اين است كه هنگام ساخت ديوار، ملات مستقيماً به داخل آجر مي رود و ديوار را محكم مي كند. از ساخت ديوارهاي حائل مي توان آن را با ميلگرد در سوراخ هاي سطح آجر تقويت كرد، بنابراين اين محصول براي ساخت ديوار توپر مناسب است. در مقايسه با آجرهاي فشرده، محصولات نرم و شكننده هستند، زيرا آجرهاي متخلخل خاصيت جذب زيادي ندارند و چسبندگي آنها به ملات چندان مناسب نيست، بنابراين براي قوس استفاده نمي شود.

 

انواع سنگ بر اساس كاربرد

آجرها با توجه به هدفي كه دارند در قسمت هاي مختلف ساختمان استفاده مي شوند. از اين نظر مي توان اين محصول را به انواع زير تقسيم كرد:

 

انواع آجر براي روكش

اين محصول براي تزيين و زيباسازي نماي ساختمان يا دكوراسيون داخلي استفاده مي شود و طراحي آن منطبق بر طرح ها و شرايط مختلف ساختمان و نماي بيروني است كه معمولا به صورت دستي يا ماشيني توليد مي شود. استفاده از ديوارهاي آجري مي تواند فضا را در دكوراسيون داخلي خانه ها گرم و دلنشين كند. آجرنما داراي ويژگي هايي مانند مقاومت در برابر گرما، رطوبت و نفوذ آب است. براي استفاده از آجر در داخل خانه، تركيب آن با سبك مدرن و كلاسيك مهم است و امروزه فضاهاي مدرن با ديوارهاي آجري رواج پيدا كرده است. استفاده از ديوار آجري به جاي ديوارهاي پوشيده شده با گچ سفيد كه يكنواخت و خسته كننده هستند راه حل مناسبي محسوب مي شود. آجر نسوز نيز نمونه اي است كه مي توان از آن به عنوان نماي آجري استفاده كرد. در عين حال تنوع زياد رنگ، نماي آجري را به گزينه اي مناسب براي روكش نما تبديل مي كند.

 

آجر مهندسي

از اين آجرها براي كارهاي مكانيكي استفاده مي شود كه به دليل تراكم زياد عمر طولاني و شكل متوسطي دارند براي ساختمان هاي سنگين استفاده مي شود.

 

آجر برق زد

اين آجرها در اندازه ها و رنگ هاي مختلف ساخته و استفاده مي شوند. از جمله كاربردهاي آنها مي توان به دكوراسيون داخلي و خارجي ساختمان و طرح هاي سنتي اشاره كرد. لعابي كه سطح محصول را مي پوشاند نقش يك لايه محافظ را ايفا مي كند و باعث مقاومت بالا و افزايش عمر آن مي شود. اين آجرها با رنگ هايي مانند آبي، قرمز، نارنجي، قهوه اي و قهوه اي تيره لعاب داده شده و جلوه بصري زيبايي به فضا مي بخشد. ناگفته نماند كه قيمت آجر لعابدار گرانتر از آجر معمولي است.

 

آجر شني كالك

اين محصول كه بر پايه سيليكات كلسيم ساخته شده است عمدتاً در ساخت فونداسيون استفاده مي شود. از آنجايي كه اين آجر از مقاومت فشاري بالايي برخوردار است، از ظرفيت باربري بالايي برخوردار است و به همين دليل در ساخت ديوارهاي حائل استفاده مي شود. آجر ماسه آهكي به دليل استفاده از رنگدانه در توليد آن داراي رنگ هاي متفاوت و ظاهري زيبا مي باشد.

 

آجر بتني

آجر بتني محصول جديدي است كه با تكنولوژي آلمان توليد شده و كاملا اتوماتيك مي باشد. اما بر خلاف برخي نظرات در اين زمينه، آجر بتني نمي تواند جايگزين آجر فشاري شود و عمدتاً به كيفيت آجر بتني بستگي دارد و مزاياي آن متفاوت خواهد بود. جنبه هاي. آجر فشرده بيشتر است. از بين انواع آجرهاي بتني كه نقش مهمي در ساخت مسيرهاي حياط و كف خيابان براي نماي بيروني و داخلي منازل مسكوني دارند، آجرهاي بتني سبك وزن در پي ساختمان ها و ديوارهاي آجري استفاده مي شود و باربري انجام مي شود. تيغه بلبرينگ. اين محصولات سبك وزن به دليل صافي و يكنواختي اغلب در نماي ساختمان ها استفاده مي شوند و به ظاهر ساختمان هاي مسكوني كمك زيادي مي كنند. اين محصولات با توجه به سليقه خريداران و فروشندگان در رنگ هاي مختلف به فروش مي رسند.

 

عنصر آجر

ساختار و مصالح اصلي آجر خاك رس است كه با 15 تا 20 درصد وزن و آب آن مخلوط مي شود و از آن خشت خشت درست مي شود. آجرها از پختن خاك رس و تغييراتي كه در اثر حرارت ايجاد مي شود ساخته مي شوند. خاك رس حاوي تركيباتي مانند سنگ آهك، سولفات، اكسيد و فسفات و ... است كه كاهش يا افزايش هر كدام را بايد در خاك مورد استفاده براي ساخت آجر در نظر گرفت. طبق استانداردهاي فعلي، مقدار اين اجزاي خاك عبارت است از:

اكسيدها شامل سيليس 40 تا 60 درصد، اكسيد آلومينيوم 9 تا 21 درصد، اكسيد آهن 3 تا 12 درصد و اكسيد منيزيم تا 4 درصد آهك: تا 30 درصد به شكل سنگ آهك، سولفات كلسيم (گچ)، پتاسيم منيزيم و سديم. در مقادير كم؛ گچ حدود 1٪، كلريد سديم و پتاسيم تا 1٪، ماسه: 10 تا 15٪

 

آجرهاي معمولي براي فعاليت هاي ساختماني به صورت ماشيني يا دستي مصرف و توليد مي شوند. توليد، آماده سازي و توليد آجر در شش مرحله زير انجام مي شود:

استخراج خاك رس از سطح زمين: بردن آن به كارخانه، كاهش خاك يا خاك براي سبزيجات و ريشه درختان و غيره.

تصفيه خاك يا تهيه مواد اوليه: از قبل قالب گيري سنگ، تبديل خاك به پودر، صاف كردن آب، فرستادن آن به آسياب و جدا كردن دانه هايي كه به رنگ آسيب مي رسانند يا ميزان اكسيد آهن را در خاك افزايش مي دهند (در صورت وجود رنگ محصول كمتر است). مهم بودن)

تهيه گل براي خاك رس: آب را در حد قابل قبول اضافه كنيد و براي چسبندگي و فرم دهي در دستگاه همزن مخلوط كنيد.

 

توليد يا قالب گيري خاك رس: شامل روش هاي سنتي و مدرن:

الف- روش سنتي: گل را در قالب چوبي بدون پايه قرار مي دهند و با دست صيقل مي دهند و قالب را خارج مي كنند و در هواي آزاد قرار مي دهند تا خاك رس خشك شود.

ب- روش توليد آجر در كارخانه يا آجر: اين روش شامل گل سخت يا اكسترودر (با 15 درصد آب وزني خاك)، گل سست (براي خاك با درصد آب بالا 20 تا 30 درصد وزن خاك) و خاك نيمه خشك است. قالب پرس يا پرس (با 7 تا 10 درصد آب به وزن خاك)

خشك كردن خاك: در اين مرحله پس از خشك شدن، خاك را به روش سنتي به كوره منتقل مي كنند و در روش جديد در اتاق يا تونلي كه گرماي آن از گرماي فر تامين مي شود، انجام مي شود. پخت سفالي (آجرسازي): اين مرحله مهمترين مرحله توليد آجر است.پخت در دماي حدود 900 درجه سانتيگراد به مدت 40 تا 150 ساعت بسته به نوع فر و خاك رس. سه مرحله پخت و پز عبارتند از:

الف- تا 100 درجه سانتي گراد: حفظ مايعات بدن

ب- تا 500 درجه سانتيگراد: آزادسازي آب رسي شيميايي

ج- تا 900 درجه سانتي گراد: خاك رس را به صورت خمير در مي آورد و دانه هاي خاك را به هم مي چسباند و سفت مي كند.

در مرحله آخر مي توانيد در زمان هاي مشخص سوخت اضافه كنيد و آجرهايي با رنگ هاي خاص توليد كنيد.

 

ابعاد استاندارد آجر

اندازه آجر از زمان هاي قديم چندين بار تغيير كرده است. در گذشته به غير از آجرهاي معمولي، آجرهاي نظامي به ابعاد 50*50*50 و آجرهاي ختايي به ابعاد 25*25*25 توليد مي شد كه عمدتاً براي كف سازي استفاده مي شد، اما امروزه بيشتر آجرهاي ديواري از ابعاد 20*10*5 يا 22*11*5.5 سانتي متر ساخته مي شود. . به طوري كه آجرها يكديگر را پس نزنند و به يكديگر متصل شوند.

 

طبقه بندي انواع آجر

انواع آجر را مي توان بر اساس معيارهاي مختلف طبقه بندي كرد. در زير تعدادي از اين سهام آورده شده است:

تقسيم اول بر اساس نوع ساخت: سنتي و قديمي (پرس/دستي)، جديد و مدرن (ماشيني)

تقسيم دوم بر اساس مواد: لعاب، سراميك (ايتاليا)، نسوز، ماسه آهكي، فشار و ماشين

بر اساس شكل و فرم: توپر، توخالي، سوراخ دار، متخلخل، با اشكال هندسي مختلف

از نظر رنگ در نمايش: آجر سفيد (زرد روشن)، آجر بژ (زرد تيره)، قرمز روشن، قرمز سير، ابلك (قرمز و زرد).

بر حسب سن (آجر قديمي): آجر نظامي، آجر ختايي، آجر كف (ميدان ايراني)، آجر قندي

بر اساس آجر آلومينا (آجر نسوز): آجر نسوز آلومينيوم، آجر نسوز سيليس، آجر نسوز ويژه، آجر نسوز اكسيد كروم، آجر نسوز زيركونيوم، آجر نسوز قليايي.

به ترتيب پخت در فر: آجري داغ، سبز، بژ، سفيد، رسيده (بيشتر)، قرمز، خام، پخته شده.

بر اساس دكوراسيون: آجر و آجر آب پايه، آجر آجر، آجر آجر، آجر تراشيده، آجر پروفيل و تراشيده، آجر آجر

به روش آجرسازي: زنجاب، كواريخبري، ونچيني، گلتاني، گره، آجر تزييني (مهري)، آجر رنگي، حنچيني، فخرمدين، هشتگير، كسات، فنخر، مگالي (كاشي و آجر مخلوط).

بر اساس آجرهاي اشكال مختلف: آجر سوراخ دار، آجر صاف، آجر توخالي، آجر پيچ، آجر خرد شده، آجر توخالي يا آجر توخالي، آجر نما، آجر ساده، آجر سنگ فرش، آجر لعابدار، آجر ملكه، نزديك‌ترين شاه، هدف آجر.

بر اساس كيفيت: آجر درجه يك، آجر درجه دو، آجر درجه سه

بر اساس كاربرد: ساخت و ساز (صلب، سوراخ شده)، سطح (ساده، صفحه)، ساختار يافته (باربر، سبك)

بر اساس نوع كاربرد: معمولي، مهندسي، نماي آجري

نماي Dangane da bulo (nau'in facade na bulo): شاموت، پانل، روستايي، چوب دستي، ترقه، لعاب، نسوز

بر پايه آجرهاي بدون خاك رس: ماسه آهك، سيمان (بتن)

بسته به ابعاد: نصف (نصف طول آجر)، كال يا گلوك (1/4 طول آجر)، 3 كودزي (3/4 طول)، كلمداني (نصف عرض آجر) و… .

 

مشاهده متن كامل: https://ajorroajor.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۸:۵۸ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)

فلاش عكس – راهنماي انتخاب و خريد فلاش عكس

عكاسي با فلش يكي از ابزارهاي مهم و ضروري براي عكاسان حرفه اي است. اگر هرگز از دوربين براي عكاسي استفاده نكرده ايد، نمي توانيد درك كنيد كه چقدر مي تواند در كيفيت عكس ها موثر باشد.

اكثر دوربين ها مجهز به فلاش داخلي هستند تا مقداري از نور مورد نياز براي عكاسي را تامين كنند، اما از اين نورها به صورت حرفه اي استفاده نمي شود. با استفاده از نورپردازي فضاي باز يا نورپردازي استوديويي، كيفيت هاي متفاوتي را در عكس هاي خود خواهيد ديد. مهم ترين مسئله در انتخاب فلاش استوديويي توجه به مشخصات فني و مشخصات آن و كيفيت نور آن است.

 

انواع عكاسي با فلاش

فلاش خارجي:

اين نوع چراغ هاي قابل حمل كه به عنوان چراغ هاي فلاش نيز شناخته مي شوند، ابزار مفيدي براي عكاسي در فضاي باز هستند. فلش يك ابزار مفيد براي عكاسان پرتره، عروس و عكاسان خبري است. فلاش خارجي كيفيت نور بسيار بهتري نسبت به فلاش داخلي دوربين دارد. خود فلاش در سه مدل Normal، Auto و TTL توليد مي شود. بهترين نوع فلاش اكسترنال مدل TTL است كه از جديدترين فناوري براي روشن كردن هوشمندانه سوژه شما استفاده مي كند. به عبارت ديگر با اندازه گيري نور محيط و سوژه، فضاي لازم و سوژه را با ميزان نور لازم روشن مي كند.

 

استوديو فلش آنالوگ:

يكي از قديمي ترين و ساده ترين نمونه هاي فلاش عكاسي نوع آنالوگ است. تنظيم روشنايي در نورپردازي تصوير آنالوگ نوع اول امكان پذير نبود. مدل هاي جديدتري كه امروزه مورد استفاده بسياري از عكاسان قرار مي گيرند داراي دكمه هايي بر روي بدنه فلاش براي تنظيم دستي هستند. در مقايسه با فلاش داخلي دوربين و حتي فلاش بارق، فلاش آنالوگ كارايي بسيار بالاتري دارد. با استفاده از نورپردازي استوديويي مي توانيد زاويه و جهت نور را بهتر كنترل كنيد.

 

فلاش ديجيتال:

فلاش ديجيتال با استفاده از يك سنسور حساس به نور، فرآيند تنظيم نور را به طور كامل خودكار تنظيم مي كند. سنسورهاي تعبيه شده در فلاش نور محيط را اندازه گيري كرده و در شرايط مختلف نور مورد نياز را ساطع مي كنند. اين نوع فلاش عكاسي در صورت سازگاري با دوربين، مي تواند ميزان نوردهي و خروجي نور را تنظيم كند. فلاش ديجيتال داراي امكانات بيشتري نسبت به فلاش آنالوگ است. اين نوع فلاش داراي نمايشگري براي نمايش تغييرات در عملكردها و گزينه ها مي باشد.

 

عكاسي با فلاش قابل حمل:

نورپردازي فلاش قابل حمل در مدل استوديويي با عملكردهاي بسيار مناسب براي عكاسي حرفه اي. اين نوع فلاش براي افرادي كه خواهان كنترل كامل بر تنظيمات نور هستند مناسب است. فلاش قابل حمل از منابع برق قابل حمل استفاده مي كند. اين منبع انرژي مي تواند يك باتري متصل به بدنه فلش يا يك منبع انرژي به شكل باتري ماشين باشد كه با كابل به بدنه فلش متصل مي شود. اين نوع فلاش عكاسي به شما امكان عكاسي و عكس برداري در داخل يا خارج از منزل را مي دهد. فلاش قابل حمل مزاياي زيادي براي عكاسان تجاري، پرتره، عروس، معماري، داخلي و غيره دارد. بزرگترين مزيت فلاش پرتابل براي عكاسان آتليه خلاص شدن از شر چند سيم برق دست و پا گير است.

 

براي كدام شاخه هاي عكاسي به فلاش نياز داريد؟

انتخاب نوردهي مناسب عكس و به كارگيري اصول نورپردازي كيفيت عكس هاي شما را افزايش مي دهد. نور عكاسي بايد با توجه به شاخه عكاسي و مناسب براي سوژه انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر شما يك عكاس در فضاي باز هستيد، به يك نور يا فلاش قابل حمل نياز داريد. عكاسي فلش اغلب در عكاسي رويداد، عكاسي صنعتي و تبليغاتي، عكاسي خبري، عكاسي پرتره و مدلينگ در فضاهاي بيروني و استوديويي، طراحي داخلي و عكاسي معماري و غيره كاربرد دارد.

 

مزايا و كاربردهاي استفاده از چند فلاش استوديويي

بدون شك استفاده از منابع نوري عكاس را از خلق تصاوير متفاوت و جديد باز مي دارد. با استفاده از 2 يا چند فلاش مي توانيد نور بيشتري دريافت كنيد و ايده هاي خلاقانه خود را محقق كنيد. در ادامه به مزايا و كاربردهاي چند چراغ مي پردازيم

استفاده از فلاش عكاسي براي هدايت و ايجاد سطح و عمق در عكس ها.

استفاده از فلاش براي جداسازي عناصر و سوژه ها مي تواند بسيار جالب باشد.

براي ايجاد كنتراست رنگ، نوري با دماي رنگ هاي مختلف ايجاد كنيد

كنتراست و شفافيت سوژه ها را افزايش دهيد

استفاده از عكاسي براي انجام مراحل تصويربرداري

استفاده از تكنيك هاي مختلف نورپردازي براي ايجاد تصاوير خلاقانه و جالب

 

 

براي خريد فلش استوديويي بايد به چه فاكتورهايي توجه كنم؟

قدرت و قدرت نور:

قدرت و شدت نور تصوير با شماره راهنماي يا به اختصار GN نشان داده مي شود. مهمترين فاكتور در انتخاب فلاش استوديويي قدرت نورپردازي دستگاه است. بنابراين مقدار GN نيز باعث افزايش قدرت نور فلاش مي شود. بنابراين، اگر به نور بيشتري براي عكاسي نياز داريد، بايد به دنبال نوري با GN بالاتر باشيد. توجه داشته باشيد كه مي توانيد ميزان نور را كاهش دهيد اما نمي توانيد قدرت آن را فراتر از توان نهايي دستگاه افزايش دهيد.

 

كيفيت نور فلاش:

فلاش داخلي هرگز خلاقيت و ايده هاي شما را زنده نمي كند و شما را براي استفاده از سبك هاي مختلف نور محدود نمي كند. از سوي ديگر، با فلاش استوديويي، طيف وسيع تري از قابليت هاي نورپردازي را خواهيد يافت. داشتن درك صحيح از نور و اصول نورپردازي اولين قدم براي حرفه اي شدن است. استفاده از فلاش هاي با كيفيت مي تواند كنترل رنگ، كنتراست و شدت نور عكس را افزايش دهد. تراز سفيدي صحيح عكس ها موضوع مهمي در نورپردازي و ويرايش عكس هاست، بهتر است هنگام عكاسي از نور باكيفيت در نظر گرفته شود.

 

سرعت انتشار نور:

سرعت ارسال نور از فلاش بايد با سرعت دوربين مطابقت داشته باشد تا نور كافي وارد فلاش شود. اين موضوع هنگام استفاده از تكنيك هاي عكاسي با سرعت بالا براي كمك به تهيه تصاوير تبليغاتي خلاقانه بسيار مهم است.

زمان شارژ فلش:

پس از استفاده از فلاش عكاسي، مدتي طول مي كشد تا دستگاه شارژ شود تا بتوان دوباره از آن استفاده كرد. هنگام عكاسي از سوژه هاي خاص يا اجراي تكنيك هاي خاص، ثانيه ها بسيار مهم هستند. گاهي اوقات لازم است آنچه را كه در حال رخ دادن است در چند ثانيه ضبط كنيد. به همين دليل انتخاب فلاش عكس با مدت زمان شارژ كوتاه بسيار موثر است و در طول شكار به شما كمك مي كند.

 

ظرفيت TTL:

عملكرد TTL يك گزينه مفيد در عكاسي حرفه اي با فلاش در نظر گرفته مي شود. يك لنز يا فلاش از طريق عكاسي TTL با دوربين آنلاين مي شود، ميزان نور دريافتي لنز دوربين را اندازه گيري مي كند و شدت نور را بر اساس اين اطلاعات تنظيم مي كند. در اين مدل فلاش عكس قبل از شليك يك نور اوليه از خود ساطع مي كند. قرار گرفتن زودهنگام در معرض نور در پرتره ها باعث كوچك شدن مردمك ها مي شود و از قرمزي چشم در عكس ها جلوگيري مي كند.

 

ابزارها يا ماژول ها:

استوديوهاي فلش موجود در بازار داراي قابليت ها و امكانات مختلفي هستند كه هر كدام مي توانند در فرآيند عكاسي بسيار مفيد باشند. مدل هاي ارزان قيمت استوديو نورپردازي فلش داراي ويژگي هاي اوليه هستند اما در نسخه هاي حرفه اي تر مي توانيد از امكانات مختلفي مانند پرتاب نور با سرعت بالا، كنترل فلاش از طريق فلاش، ماسك براي عكاسي پس زمينه سفيد و ... بهره مند شويد.

 

خروجي نور مدل:

امروزه اكثر چراغ قوه هاي موجود در بازار مجهز به چراغ مدل هستند. نورپردازي مدلسازي به نورافكن ها و هالوژن ها اشاره دارد كه براي روشن كردن سوژه براي فوكوس بهتر، عكاسي در نور كم و غيره استفاده مي شود. مدل سازي پرتو حرفه اي توانايي روشن كردن صحنه هاي محدود در توليد ويدئو را دارد.

پايه فلاش استاندارد براي اتصال انواع اصلاح كننده ها:

توليدكنندگان فلش از پايه نمونه به عنوان استاندارد براي توليد محصولات خود استفاده نمي كنند. در نتيجه هيچ مبناي استاندارد و پايداري براي اتصال قطعات وجود ندارد. در انتخاب فلاش استوديويي به نوع پايه سازگار با ساير لوازم جانبي توجه كنيد. البته لازم به ذكر است كه بيشتر پيكان ها از پايه Bowens مدل S استفاده مي شوند.

 

اهميت كيفيت نور در مدل سازي فليكر براي ضبط رنگ واقعي

با انتخاب فلاش مناسب براي استوديو، مي توانيد رنگ ها را بهتر كنترل كنيد و از نويز در قسمت هاي تاريك تصوير جلوگيري كنيد. بحث در مورد مزاياي نور فلاش كه مستقيماً بر رنگ هاي تصوير تأثير مي گذارد، هنگام عكاسي از بسياري از سوژه ها مهم و مهم است. تصور كنيد از 10 نوع ناخن مختلف عكس بگيريد و آنها را در كنار يكديگر بكشيد. قوانين عكاسي حرفه اي مي گويد كه هنگام عكاسي بايد بهترين نتيجه را بگيريد. براي رسيدن به اين هدف بايد از نورهاي استوديويي براي نورپردازي معمولي استفاده كنيم.

فلاش هاي حرفه اي مطابق با استاندارد كيفيت نور به نام CRI هستند كه مخفف عبارت Color Rendering Index است. سطح CRI فلاش استوديويي سطح كيفيت نور را تعيين مي كند. هر چه CRI فلاش بالاتر باشد، نور استاندارد بيشتري ساطع مي كند و به شما كمك مي كند رنگ هاي واقعي تري در عكس هاي خود داشته باشيد. اين سوال در عكاسي تجاري از بسياري از محصولات بسيار مهم است. شاخص CRI در نور خورشيد 100 است. به اين معني كه همه رنگ ها در نور خورشيد به درستي ديده مي شوند. هيچ فلاش يا منبع نوري با شاخص CRI كمتر از 92 نمي تواند رنگ ها را به درستي بازتوليد كند. شاخص CRI فلاش استاندارد و حرفه اي بالاي 95 است.

 

با استفاده از مدل سازي فلش

لامپ مدلينگ در واقع لامپي براي ايجاد نور پيوسته است كه در نزديكي لامپ اصلي عكاسي قرار دارد. اين نوع لامپ با ايجاد يك نور ثابت و پايدار كه نور را روشن مي كند به عكاس كمك مي كند. به طور دقيق تر، لامپ مدل نشان مي دهد كه نور كجا مي تابد و سايه ها چگونه قرار مي گيرند. گاهي اوقات از اين نور براي روشن كردن سوژه و فوكوس مناسب روي مناطق كم نور يا تاريك استفاده مي شود. خروجي نور اين نوع لامپ كم است و نوري شبيه به لامپ مطالعه توليد مي كند. اما در برخي از مدل هاي حرفه اي، اين مرد قدرت بيشتري پيدا كرد. در برخي از مدل هاي فلاش استوديويي مي توان با افزايش سايز نور اصلي، روشنايي نور مدل سازي را افزايش داد.

 

استفاده از چراغ هاي پر سرعت

هنگامي كه دكمه شاتر دوربين را براي گرفتن عكس فشار مي دهيد، پرده اول براي كسري از ثانيه باز مي شود و نور همزمان روشن مي شود، سپس پرده دوم سنسور را مي پوشاند. در دوربين هاي پرسرعت، به محض فشردن دكمه شاتر، پرده دوم از پشت پرده اول شروع به حركت مي كند. در چنين حالتي، بخشي از تصوير با فلاش نور تاريك مي شود. بنابراين نور عكس با ارسال مداوم پالس هاي دوره اي به تمام قسمت هاي سنسور نور كافي را فراهم مي كند.

فلاش پرسرعت يك ابزار عالي براي عكاسان تجاري و صنعتي است. اين فلاش ها به ثبت رويدادهاي اكشن در تصاوير خلاقانه به روشي قدرتمند كمك مي كنند. حتماً تصاوير پاشيده شده از مايعات و نوشيدني ها را ديده ايد كه با استفاده از عكاسي با سرعت بالا ساخته شده اند. عكسبرداري قطرات و مقداري مايع منجمد در هوا فقط با سرعت شاتر بالا و فلاش هاي پرسرعت امكان پذير است.

ويژگي هاي استوديو فلش حرفه اي براي انتخاب و خريد

 

هزينه عكاسي

هنگام انتخاب فلاش استوديويي، با بررسي قيمت محصولات موجود در بازار، گزينه هاي خود را محدود كنيد. براي راه اندازي يك استوديو حرفه اي نياز به تجهيزات زيادي است. بنابراين، مي توانيد تجهيزات خود را مرحله به مرحله آماده كنيد و براي هر نوع محصول هزينه بيشتري صرف كنيد. براي خريد يك فلاش حرفه اي براي عكاسي فاين آرت يا عكاسي معمولي نيازي نيست پول زيادي خرج كنيد. اما اگر حرفه شما عكاسي تجاري است و محصولات مهمي پيش روي شماست، حتما بايد از فلاش هاي استاندارد با برندهاي معروف استفاده كنيد.

 

يك فلاش استوديويي طولاني مدت انتخاب كنيد

چراغ هاي عكاسي مانند هر وسيله نورپردازي ديگر عمر محدودي دارند. در انتخاب فلاش استوديويي به ميزان مقاومت نور، كيفيت نور و كيفيت ساخت كلي فلاش توجه كنيد.

 

گرماي فلاش استوديويي

لامپ هايي كه براي روشنايي استوديو استفاده مي شوند در حين استفاده گرما توليد مي كنند. اين باعث مي شود كه لامپ در هنگام استفاده از نور ثابت گرم شود و كارايي آن كمتر شود. در چنين مواقعي بايد دستگاه را مدتي خاموش كرد تا خنك شود. برخي از مدل هاي حرفه اي مجهز به سيستم خنك كننده اي هستند كه دماي نور را تنظيم مي كند.

 

به نگهدارنده فلاش عكس توجه كنيد

نورپردازي استوديويي با پايه هاي مختلف (نقطه اتصال چراغ ها با سافت باكس) توليد مي شود. سعي كنيد چراغ قوه اي پيدا كنيد كه با مدل هاي Bowens سازگار باشد. اكثر برندهاي بزرگ پايه هاي فلاش خود را در اندازه هاي Bowens توليد مي كنند. به اين ترتيب مي توانيد از اصلاح كننده هاي مختلف استفاده كنيد.

 

نتيجه

بدون شك انتخاب فلاش آتليه اي مناسب مي تواند شما را براي ورود به مرحله جديدي در دنياي عكاسي آماده كند. با درك بهتر تاثير نور بر انواع مختلف مي توانيد عكس هاي ارزشمندتر و بهتري دريافت كنيد. انتخاب فلاش استوديويي مناسب براي ايجاد الگوهاي نورپردازي دقيق و الگوهاي نورپردازي در نتيجه نهايي كار شما بسيار موثر است.

 

 

متن كامل مقاله را بخوانيد: https://studiomani.ir/logo-design/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۳:۳۰ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)

بوتاكس پيكي

بوتاكس به نواحي داراي چين و چروك صورت تزريق مي شود تا پوست جوان شود. تزريق بوتاكس لبخند و بوتاكس پيشاني يا خط مژه از جمله پرطرفدارترين تزريقات زيبايي است كه در كلينيك تخصصي دكتر دكتر انجام مي شود. نيلفروش زاده (اردن). در اين مقاله از كلينيك ما، همه چيز را در مورد تزريق بوتاكس بخوانيد و با بهترين مارك هاي بوتاكس آشنا شويد.

 

بوتاكس چيست؟

آيا مي دانستيد زماني كه لبخند مي زنيد، اخم مي كنيد، فكر مي كنيد، غذا مي خوريد يا مي خوابيد، حركات صورت شما با انقباض و شل شدن عضلات صورت و گوشه لب ها همراه است و به مرور زمان با حركات كوچك ماهيچه اي مي تواند خطوط ريز ايجاد كند. پنجه كلاغي، خطوط عروسكي و چين و چروك هاي پويا روي صورت شما. وقتي اين خطوط ظاهر مي شوند عميق تر و عميق تر مي شود.

بوتاكس نام تجاري سمي است كه توسط باكتري كلستريديوم بوتولينوم توليد مي شود. در غلظت هاي بالا، اين سم مي تواند باعث نوعي فلج عضلاني به نام بوتوليسم شود كه در غلظت هاي بالا اغلب مي تواند با مسموميت غذايي همراه باشد. تزريق بوتاكس با تاثير بر عضلات نواحي مختلف صورت مي تواند به كاهش انقباض اين نواحي كمك كند و در نتيجه باعث رفع مشكلاتي مانند چين و چروك در نواحي اطراف چشم، پيشاني و قسمت هاي پاييني صورت مي شود. ، و به طور كلي صورت را جوان مي كند.be

يكي از مشكلات جدي بوتوليسم فلج عضلاني است، دانشمندان راهي براي استفاده از آن به نفع مردم پيدا كرده اند. براي از بين بردن چين و چروك هاي صورت، بوتاكس در مقادير كم و رقيق شده (ضعيف شده) مستقيماً به عضلات خاصي تزريق مي شود تا انقباض عضلاني را آرام و كنترل كند كه به تزريق بوتاكس معروف است. FDA چنين استفاده اي را در اواخر دهه 1980 تاييد كرد

 

تزريق بوتاكس چگونه عمل مي كند؟

تزريق بوتاكس تنها چند دقيقه طول مي كشد و در بسياري از موارد نيازي به بيهوشي نيست اما بهتر است قبل از تزريق بوتاكس بيهوش شود كه باعث درد و ناراحتي كمتري براي فرد مي شود. بوتاكس با يك سوزن ظريف به عضلات و نواحي خاصي از صورت كه توسط پزشك متخصص مشخص شده است تزريق مي شود. محل هاي تزريق بايد ابتدا به طور كامل از آرايش پاك شوند و سپس با يك سواب الكلي تميز شوند. متخصص پوست محل هاي مناسب تزريق را مشخص مي كند و سپس در همان محل صورت را با دقت تجديد مي كند.

 

نقطه تزريق بوتاكس صورت

بوتاكس سيگنال هاي عصبي را براي هدف قرار دادن عضلات مسدود مي كند. عضله تزريق شده را نمي توان با رشد پالپ از عصب به عضله بازسازي كرد و باعث مي شود چين و چروك ها شل شوند اما سفت نشوند و شكل آن تجديد شود. سم بوتولينوم براي كاهش چين و چروك صورت و ايجاد ظاهري جوان تر در افراد مبتلا به فلج عضلات بدن استفاده مي شود.

مانند چين و چروك هاي ناشي از چين و چروك بين ابرو يا پيشاني و چروك هاي اطراف چشم و دهان ناشي از لبخند زدن. از تزريق بوتاكس نيز در برخي موارد براي كاهش تعريق در كف دست يا زير بغل استفاده مي شود. بوتاكس همچنين براي درمان برخي بيماري ها مانند لوشيا، بلفارواسپاسم، ميگرن مزمن استفاده مي شود.

تزريق بوتاكس صورت، بسته به ناحيه اي از سر كه بيشترين درد را در آن تجربه مي كند، معمولاً در نواحي مختلف پوست سر، پاسخي براي درمان ميگرن است. چه كساني براي زيباسازي پيشاني و دور چشم بوتاكس تزريق مي كنند. پوست ضخيم اندازه و عمق چين و چروك هاي ناشي از آفتاب سوختگي از جمله مواردي است كه قبل از تزريق بوتاكس بايد در نظر گرفت.

چين و چروك هاي عميق ناشي از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد و همچنين شلي صورت اغلب به بوتاكس پاسخ نمي دهند. لازم به ذكر است كه بوتاكس پركننده صورت نيست (يعني چين و چروك هاي موجود را پر نمي كند، بلكه فقط عضلات هدف را شل مي كند و از انقباض عضلاني جلوگيري مي كند).

 

ماندگاري بوتاكس

اثرات بوتاكس سه تا شش ماه طول مي كشد كه مي تواند از فردي به فرد ديگر متفاوت باشد. با بازگشت تدريجي به فعاليت عضلاني، خطوط اخم دوباره ظاهر مي شوند و ممكن است نياز به تزريق مجدد باشد. البته بهتر است از متخصص پوست خود بخواهيد در اين مورد (فواصل تزريق) شما را راهنمايي كند. همچنين اگر براي تزريق بوتاكس به يك كلينيك خوب و تخصصي مراجعه كنيد، تاثير طولاني مدت اين عمل زيبايي شناسي تضمين شده است.

 

مراحل لازم براي تزريق بوتاكس

متخصص پوستي كه براي تزريق بوتاكس به آن مراجعه مي كنيد، طي معاينه و مشاوره اوليه شما را از تمام مراحلي كه بايد قبل از انجام اين عمل زيبايي انجام دهيد، آگاه مي كند. به طور كلي مهمترين مراقبت هاي پيشگيرانه قبل از بوتاكس صورت عبارتند از:

يك هفته قبل از تزريق بوتاكس بهتر است سيگار نكشيد و الكل مصرف نكنيد. تركيبات موجود در اين محصول ممكن است در روند بهبودي شما اختلال ايجاد كند و تورم يا كبودي ناشي از تزريق بوتاكس را افزايش دهد.

استفاده از داروهايي مانند آسپرين بايد يك تا دو هفته قبل از تزريق بوتاكس كاهش يابد، زيرا اين گونه داروها باعث رقيق شدن خون مي شوند، بنابراين مي تواند ميزان خونريزي را در حين تزريق بوتاكس يا بعد از تزريق افزايش دهد.

همچنين بهتر است قبل از اين عمل زيبايي از داروهاي ضد التهابي با محدوديت براي كاهش كبودي ناشي از تزريق و زمان لازم براي رفع آن استفاده كنيد. (كاهش مصرف دارو طبق نظر پزشك انجام شود)

 

عوارض بوتاكس صورت

هر عمل زيبايي تهاجمي و غير تهاجمي مي تواند عوارض و عواقب خاص خود را داشته باشد. تزريق بوتاكس روشي راحت و كارآمد براي رفع چين و چروك صورت است كه كاملا ايمن و بدون نياز به جراحي بوده و تنها با يك بار تزريق ساده انجام مي شود. به همين دليل تنها عوارضي كه مي توان براي اين عمل زيبايي در نظر گرفت عوارض ناشي از ورود سوزن به پوست است كه عبارتند از:

تورم موقت يكي از شايع ترين عوارض جانبي بوتاكس است و برخي افراد ممكن است سردردي را تجربه كنند كه 24 تا 48 ساعت پس از تزريق ادامه مي يابد.

تورم در ناحيه تزريق بوتاكس را نيز مي توان يكي از شايع ترين عوارض اين روش دانست، اما پس از تزريق، پزشك دستورات لازم را براي كاهش شدت اين عارضه به شما مي دهد.

اگر تزريق بوتاكس توسط پزشك متخصص و در نواحي مشخص شده انجام نشود، خطراتي را به همراه خواهد داشت و پتوز پلك يك بيماري شايع است.

 

آيا تزريق بوتاكس دردناك است؟

درد ناشي از تزريق بوتاكس بسيار كم است و در اثر وارد كردن يك سوزن بسيار نازك در پوست ايجاد مي شود و نه خيلي بيشتر. به طور كلي، سه تا هفت روز طول مي كشد تا بوتاكس در نواحي آسيب ديده اثر كامل داشته باشد. البته اين دوره در افراد مي تواند متفاوت باشد و تا 2 هفته طول بكشد. ممكن است بعد از ۲ هفته كه اثر بوتاكس بر روي نواحي تزريق شده مشخص شد، برخي از نواحي نياز به ترميم تزريق داشته باشند. (با تصميم پزشك)

 

چه كساني نبايد بوتاكس تزريق كنند؟

افراد زير 18 سال

بيماران باردار.

زنان شيرده

افرادي كه مشكلات كليوي يا بيماري مغزي دارند نبايد از بوتاكس استفاده كنند.

از آنجايي كه تزريق بوتاكس براي تمام چين و چروك ها و خطوط پوست موثر نيست، ابتدا بايد با متخصص خود مشورت كنيد تا ببينيد آيا درمان ديگري براي وضعيت پوست شما مناسب است يا خير.

 

 

مراجعه به منبع:  https://cliniczibayi.com/تزريق-بوتاكس/تزريق-بوتاكس-در-شيراز-10-بهترين-پزشك-برا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۰:۵۹ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)

شركت دلتا پي ال ​​سي

PLC مخفف عبارت Programmable Logic Control است. PLC ها سيستم هاي الكترونيكي هستند كه به صورت ديجيتالي كار مي كنند و براي استفاده در محيط هاي صنعتي طراحي شده اند كه در آن سيستم از حافظه قابل برنامه ريزي براي ذخيره دستورالعمل ها در داخل استفاده مي كند. PLC ها توابع تخصصي مانند منطق، توالي، زمان بندي، محاسبه و عمليات حسابي را براي كنترل ماشين ها يا فرآيندها ارائه مي كنند. رفتن.

 

ماژول هاي ورودي/خروجي آنالوگ يا ديجيتال PLC

اين نام مي تواند به وضوح توضيح دهد كه يك PLC چيست: قابل برنامه ريزي از نظر حافظه براي ذخيره برنامه هاي داخلي كه عملكرد يا كاربرد آنها را مي توان به راحتي تغيير داد.

منطق به قابليت پردازش ورودي در حساب و منطق (ALU) اطلاق مي شود كه به وسيله آن PLC عملياتي مانند مقايسه، جمع، ضرب، تقسيم، تقسيم و يا غيره را انجام مي دهد و فرآيند را براي رسيدن به نتيجه مطلوب كنترل و كنترل مي كند.

PLC ها داراي چندين زبان هستند كه از طريق آنها مي توانيد برنامه هايي را بر اساس زبان ايجاد كنيد، اما رايج ترين آنها زبان نردباني يا نردباني است كه براي حرفه اي هايي كه با PLC كار مي كنند آشناتر است.

 

زبان هاي برنامه نويسي PLC

مدار دكمه اي (LD)

نمودار بلوك تابع (FBD)

تابع متوالي (SFC)

ساختار متن (ST)

فهرست دستورالعمل (IL)

 

 

چرا از خودكار استفاده مي شود؟

به جاي مدار رله ترتيبي در سيستم كنترل از PLC استفاده مي شود. ابزار PLC علاوه بر قابليت برنامه ريزي، توسط افرادي كه مهارت هاي كامپيوتري خاصي ندارند نيز قابل اجرا و راه اندازي است.

PLC ها داراي يك زبان برنامه نويسي هستند كه به راحتي قابل درك است و در صورتي كه برنامه با استفاده از نرم افزار مناسب براي نوع PLC مورد استفاده ايجاد شود، قابل اجرا است. يك كنترل كننده منطقي قابل برنامه ريزي يا PLC براي استفاده در شرايط بحراني صنعتي مناسب است زيرا در يك محيط صنعتي طراحي و مهندسي شده است.

Saladin نسبت به ساير دستگاه هاي كنترلي مانند رله ها، تايمرهاي الكترونيكي، شمارنده ها و كنترل هاي مكانيكي از نوع درام مزاياي زيادي دارد.

 

وظايف اصلي PLC

كنترل ترتيبي:

PLC سيگنال ورودي سيگنال باينري را به خروجي پردازش مي كند كه براي روش پردازش متوالي استفاده مي شود، در اينجا PLC معتقد است كه تمام مراحل در فرآيند متوالي به ترتيب صحيح اجرا مي شوند.

 

كارخانه مانيتورينگ:

PLC به طور مداوم وضعيت سيستم (به عنوان مثال دما، فشار، ارتفاع) را نظارت مي كند و اقدامات لازم را در رابطه با سيستم كنترل شده انجام مي دهد يا پيامي را به اپراتور نمايش مي دهد.

 

سيستم خاموش كردن:

در واقع يك PLC با پذيرش سيگنال ورودي از يك فرآيند كنترل شده بر اساس دستورات منطقي از پيش برنامه ريزي شده و اجراي آنها كار مي كند.

 

برنامه هاي كاربردي PLC

PLC ها در ابتدا به عنوان جايگزيني براي كنترل تجهيزات صنعتي طراحي شده بودند، امروزه در بسياري از برنامه ها براي رفع نيازهاي كاربران استفاده مي شود.

اين نكته حائز اهميت است كه استفاده از PLC را مي توان يكي از مزاياي پيشرفت هاي آينده دانست. كاربرد آن از هر نوع فرآيند توليد صنعتي گرفته تا سوئيچينگ صنعتي، كنترل تسهيلات و موارد ديگر مي باشد.

ابزارهاي ارتباطي يكپارچه PLC نه تنها عملكرد سيستم هاي كنترل را بهبود مي بخشد، بلكه برنامه هاي كاربردي خود را براي سيستم هاي يكپارچه توليد و توليد مانند: CIM، CAM و غيره باز مي كند.

 

فشفشه

سري فاتك FBs PLC داراي يك سيستم روي تراشه (SoC) است كه توسط فاتك توسعه يافته است. تراشه BGA داراي بيش از 120000 گيت از جمله ويژگي هاي قدرتمندي مانند واحد پردازش مركزي (CPU)، حافظه، وضوح منطقي HLS سخت افزاري، 5 پورت ارتباطي پرسرعت، 4 مجموعه شمارنده/ساعت سخت افزاري با سرعت بالا است.

PLC خروجي پالس به پالس با سرعت بالا براي كنترل موقعيت يابي CNC (با درون يابي خطي)، 16 وقفه با سرعت بالا و ورودي هاي ضبط شده. PLC فتاك عملكرد و قابليت اطمينان بالايي را با قيمتي استثنايي در مقايسه با ساير PLC هاي هم رده خود ارائه مي دهد.

PLC كاربر پسند و قدرتمند اس

ت

FBs PLC حاوي بيش از سيصد دستورالعمل است. FB هاي PLC از عملكردهاي چند ورودي يا چند خروجي كاربر پسند و قابل خواندن استفاده مي كنند. با وجود ساختار يادگيري چند ورودي، كاربر اقدامات مختلفي را دريافت مي كند. ساير انواع PLC ممكن است براي اين عمليات به چندين دستورالعمل نياز داشته باشند.

همچنين، نتايج عمليات PLC را مي توان مستقيماً به خروجي هاي داخلي يا خارجي ارسال كرد. براي سهولت در خواندن برنامه، ورودي يا خروجي هر تابع داراي نماد خاص خود است و محتويات نيز نمايش داده مي شود. براي برنامه هاي سطح بالا مانند شبكه يا PLC LINK، Fatak دستورالعمل هاي FB، كنترل، موقعيت يابي و پيكربندي را براي كمك به توسعه برنامه ارائه مي دهد.

 

 

دلتا PLC قابل تعويض ميان رده - سري AH

PLC هاي سري دلتا AH راه حل هاي اتوماسيون را براي كاربردهاي پيشرفته ارائه مي دهند. دلتا PLC تركيبي از معماري سخت افزاري مدولار، عملكرد سطح بالا و نرم افزار يكپارچه، راهي براي پردازش برنامه هاي كاربردي است كه نياز به كنترل دارند.

PLC هاي سري AH دلتا در طيف وسيعي از بلوك هاي عملكردي (FB)، قيمت/عملكرد عالي و طيف گسترده اي از ماژول هاي توسعه موجود هستند. PLC سري AH دلتا همچنين كنترل حركت چند محوره را با استفاده از پيوند حركتي مانند EtherCAT براي سرعت بالا ارائه مي دهد. قابليت هاي برجسته مديريت دستگاه و توسعه سيستم هزينه هاي سيستم را براي انواع برنامه ها كاهش مي دهد.

 

دلتا PLC مدولار ميان رده جمع و جور - سري AS

PLC دلتا مدل AS يك PLC چند منظوره با ظرفيت بالا مي باشد. دلتا PLC مدل AS براي انواع تجهيزات اتوماسيون ساخته شده است. CPU استاندارد PLC سري AS دلتا داراي يك پردازنده 32 بيتي دلتا براي عملكرد بالا است.

مدل PLC Delta AS موقعيت يابي دقيق حداكثر 8 محور را با ارتباطات تجاري CANopen و بالاترين برد ممكن را امكان پذير مي كند. همچنين ويژگي‌هاي استاندارد بين‌المللي كنترل حركت و همگام‌سازي بي‌درنگ محورهاي 16/24 را در يك به‌روزرساني ارائه مي‌دهد.

 

مرجع: https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214049-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۴:۳۶ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)

مزاياي وبلاگ نويسي

راه اندازي و اجراي يك وبلاگ مي تواند يك كار دلهره آور باشد. وبلاگ نويسي مزايا و معايب زيادي دارد. چه ايجاد درآمد خلاقانه به صورت آنلاين يا ايجاد يك فاكتور آشنايي/پسنديدن/اعتماد با مشتريان بالقوه. وبلاگ نويسي مزاياي زيادي دارد.

 

وبلاگ نويسي را شروع كنيد

اما قبل از شروع وبلاگ نويسي، مردم اغلب تصور نادرستي در مورد چگونگي آن دارند: وبلاگ نويسي كار سختي نيست. فقط چند پست بنويسيد و منتشر كنيد. ايجاد يك وبلاگ معمولي كه به صورت آنلاين درآمد كسب مي كند واقعاً يك تعهد بزرگ است و وبلاگ نويسي مزاياي زيادي دارد.

"هيچ كس وبلاگي را كه من مي نويسم نمي خواند، پس چرا زحمت نوشتن آن را بدهيم؟"

اگر محتواي وبلاگ شما مفيد و جالب باشد، مخاطبان به سمت آن كشيده مي شوند.

"راه اندازي وبلاگ سخت است و به تلاش زيادي نياز دارد."

مي تواند كار زيادي باشد، اما مزاياي زيادي دارد و ارزشش را دارد!

نمي توانم چون پولي براي راه اندازي وبلاگ ندارم.

خوشبختانه شروع به كار اصلاً هزينه زيادي ندارد و اين يكي از مزاياي وبلاگ نويسي است.

 

مزاياي وبلاگ نويسي

مزاياي وبلاگ نويسي كم هزينه

بر خلاف هر تجارت يا جنبه ديگري از راه اندازي يك تجارت بزرگ، راه اندازي يك وبلاگ به سرمايه اوليه كمي نياز دارد. اگر از قبل يك وب سايت براي كسب و كار خود داريد، ايجاد يك صفحه وبلاگ در وب سايت خود آسان است - بدون منابع اضافي كه از مزاياي وبلاگ نويسي است.

اگر يك وبلاگ را از ابتدا با ايده ساختن آن به عنوان تجارت خود راه اندازي مي كنيد، بايد وب سايت خود را راه اندازي كنيد. اگرچه مي توانيد اين كار را به صورت رايگان انجام دهيد، من توصيه مي كنم از همان ابتدا مقداري پول سرمايه گذاري كنيد - فقط براي نام دامنه و ميزباني پرداخت كنيد.

 

مزاياي يك وبلاگ اختصاصي

صرف نظر از اينكه هدف نهايي شما كسب درآمد آنلاين يا آفلاين است، نوشتن يك وبلاگ خوب به شما كمك مي كند تا خود را به عنوان يك متخصص در جايگاه خود معرفي كنيد.

به عنوان مثال، فرض كنيد شما يك ورزشكار هستيد و به دنبال استخدام يك مربي ورزشي هستيد. وب سايت متخصص تغذيه الف شامل بيوگرافي كوتاه، چند صفحه درباره كار آنها و صفحه تماس با ما است. وب سايت متخصص تغذيه B همان منطقه را پوشش مي دهد، اما همچنين شامل يك وبلاگ است كه در آن او نكات مفيد مديريت غذا را به اشتراك مي گذارد.

جهت گيري شما براي اشتغال چيست؟ بيشتر مردم احساس مي كنند با متخصص تغذيه B ارتباط بيشتري دارند زيرا مي توانيد بگوييد كه او يك متخصص واقعي در زمينه خود است.

 

انعطاف پذيري! شما مي توانيد در هر زمان در يك وبلاگ كار كنيد.

انعطاف پذيري دليل اصلي ورود بسياري از وبلاگ نويسان به اين حوزه است. ايجاد وبلاگ با درآمد غيرفعال به اين معني است كه شما مي توانيد در هر زماني از روز كار كنيد و در هر زماني از روز كسب درآمد كنيد كه اين يكي از مزيت هاي اصلي وبلاگ نويسي است.

همچنين، معمولاً هيچ مهلت مستقيمي وجود ندارد - به جز محتواي حمايت شده يا مهلت هاي خود تحميلي (كه قطعاً مي تواند چيز خوبي باشد).

 

از مزاياي وبلاگ نويسي استفاده كنيد

اين شگفت انگيز است كه چند راه براي كسب درآمد از وبلاگ نويسي وجود دارد. همه روش ها آسان نيستند و در وهله اول ايجاد ترافيك زمان زيادي مي برد. اما گزينه هاي زيادي براي استفاده از وبلاگ نويسي وجود دارد، مانند:

درآمد تبليغات (كسب درآمد از طريق تبليغات قرار داده شده در نوار كناري وب سايت، محتوا و غيره)

بازاريابي وابسته (لينك هاي انحصاري كه در آن هنگام خريد محصولات كميسيون دريافت مي كنيد)

محتواي حمايت شده (زماني كه يك شركت به شما پول مي دهد تا محصول يا خدمات خود را در يك پست يا اشتراك اجتماعي نشان دهيد)

محصولات خود را بفروشيد (ديجيتال و فيزيكي - كتاب هاي الكترونيكي، دوره ها، تي شرت ها و ساير كالاها و غيره)

خدمات خود را بفروشيد (آموزش شخصي آنلاين، مربيگري تغذيه، نويسندگي آزاد، خدمات رسانه هاي اجتماعي و غيره)

استراتژي درآمد شما مطمئناً تحت تأثير مدل كسب و كار شما خواهد بود. اگر وبلاگي را به‌عنوان بخشي از يك كسب‌وكار كوچك راه‌اندازي مي‌كنيد – مانند يك باشگاه ورزشي شخصي كه اداره مي‌كنيد – به احتمال زياد تمركز شما بر اين است كه مشتريان با شما ارتباط برقرار كنند و از آنها بازديد كنند. پول شما شخصاً از اين مشتريان مي آيد.

از طرف ديگر، اگر قصد داريد به صورت آنلاين درآمد كسب كنيد، احتمالاً درآمد شما شامل نوعي منبع درآمد مانند تبليغات يا بازاريابي وابسته است كه همه اينها از مزاياي وبلاگ نويسي هستند.

 

مزاياي وبلاگ نويسي را به اشتراك بگذاريد

آيا نمي خواهيد شخصي كه نمي شناسيد در وبلاگ يا رسانه هاي اجتماعي شما نظر بدهد؟ اين احساس شگفت انگيزي است كه بدانيد شخصي در حال خواندن مطالب شما و ارتباط با آن به اندازه كافي است كه براي اظهار نظر در مورد آن وقت بگذارد.

به عنوان يك مثال شخصي، يكي از چيزهاي مورد علاقه من در جهان دريافت يك برچسب تصادفي در اينستاگرام از شخصي است كه عكسي از خود در حال اجرا و استفاده از برنامه تمريني من براي آماده شدن براي مسابقه ارسال كرده است. هيچ حسي بهتر از اين وجود ندارد!

مطمئن شويد كه به طور مرتب به اين نظرات پاسخ مي دهيد تا با خوانندگان يا مشتريان بالقوه خود ارتباط برقرار كنيد. استفاده از مزاياي وبلاگ نويسي مي تواند براي شما بسيار مفيد باشد.

 

ترافيك وب سايت بالا

اگر در حال ايجاد يك وبلاگ به عنوان بخشي از يك مدل كسب و كار كوچك هستيد، وبلاگ به افزايش ترافيك به وب سايت شما كمك مي كند. گوگل عاشق نوآوري است و هر پست وبلاگي كه مي نويسيد به شما كمك مي كند

الف) گوگل را يك سايت فعال بناميد

ب) به شما فرصتي مي دهد تا براي كلمات كليدي جديد رتبه بندي كنيد.

 

ادامه نوشته: https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-36/290222-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۳:۳۰ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)

چگونه مي دانيد دوربين مداربسته كار مي كند؟

چگونه بفهمم دوربين امنيتي روشن است؟

اگر به بازار دوربين هاي مداربسته دقت كنيد متوجه مي شويد كه تفاوت هاي زيادي در آنها وجود دارد و مي توانيد از روشن يا خاموش بودن آنها به روش هاي مختلف مطلع شويد. شايد بپرسيد از كجا بفهميم دوربين مداربسته فعال شده است؟ برخي از دوربين هاي مداربسته زماني فعال مي شوند كه به طور مكرر بچرخند. ممكن است هنگام چرخاندن دوربين متوجه اين نوع نويز دوربين شده باشيد. اين صدا به اين معني است كه چرخه دوربين امنيتي در حال ضبط است. در دوربين هاي مداربسته مادون قرمز، چراغ هاي قرمز كوچكي در اطراف لنز دوربين امنيتي وجود دارد. زماني كه هوا و محيط اطراف دوربين تاريك است، اين چراغ هاي قرمز قابل مشاهده هستند، يعني دوربين مداربسته روشن است و قابليت ديد در شب را دارد.

پاسخ احتمالي ديگر به اين سوال كه "چگونه بفهميم دوربين مدار بسته روشن است؟" استفاده از مانيتور است. به عبارت ديگر مي توانيد با استفاده از مانيتور منطقه ضبط شده توسط دوربين مدار بسته را مشاهده كنيد و تمامي تصاوير ثبت شده را بر اساس تاريخ و زمان بررسي كنيد. بنابراين، اگر دوربين مداربسته شما تمام لحظات را ضبط مي كند، مي توانيد نتيجه بگيريد كه دوربين امنيتي روشن است و به درستي كار مي كند. در غير اين صورت بايد با كمك يك متخصص در اين زمينه مشكلات مربوط به دوربين مدار بسته را بررسي كنيد.

راه ديگر براي اطلاع از روشن بودن دوربين مداربسته، ردياب هاي الكترونيكي است. دوربين هاي مدار بسته سيگنال هاي دقيقي را با استفاده از آشكارسازهاي الكترونيكي توليد مي كنند. يعني دستگاه شما روشن است و به درستي كار مي كند. سيگنال‌هاي استاندارد سيگنال‌هاي ويدئويي هستند كه براي انتقال روي يك رسانه آماده هستند. دوربين هاي تحت شبكه، بي سيم يا سيمي، داراي LED وضعيت هستند كه مي تواند روشن/خاموش بودن دوربين مدار بسته را تشخيص دهد. براي اين منظور مي توانيد با استفاده از ال اي دي متوجه شويد كه دوربين مداربسته روشن و كار مي كند يا اينكه واي فاي متصل است.

 

چگونه مي دانيد دوربين مداربسته كار مي كند؟

1. بررسي حركت دوربين و لنز: همانطور كه گفته شد، با حركت دادن دوربين مداربسته مي توانيد متوجه روشن بودن آن شويد. براي مثال دوربين هاي مداربسته اسپيددام قابليت چرخش و حركت دارند. در اين نوع دوربين ها قابليت كنترل از راه دور دارند و با جابجايي آنها به 4 روش اصلي مي توان به صورت لحظه اي تصاوير را ثبت كرد. از سوي ديگر، اگر لنز دوربين بسته ثابت يا قابل تنظيم باشد، با نزديك شدن به سوژه روي آن حركت مي كند و از بيرون به راحتي قابل مشاهده است. چرخش و حركت دوربين ها توسط مدار بسته ثبت مي شود و تصاوير در دو جهت افقي و عمودي ثبت مي شوند. به همين ترتيب، ممكن است متوجه شويد كه دوربين بسته به خوبي كار مي كند و همچنان كار مي كند.

2. نور مادون قرمز دوربين مداربسته خود را بررسي كنيد: اكثر دوربين هاي مداربسته موجود در بازار امروزه داراي قابليت ديد در شب هستند. با استفاده از اين ويژگي مي توانيد در شب با استفاده از نور مادون قرمز تجسم فوري ارائه دهيد. لامپ هاي مادون قرمز با استفاده از LED هاي تعبيه شده در لنز دوربين مدار بسته محيط را هدف قرار مي دهند. بنابراين مي توانيد به راحتي دستگاه را در شب بررسي كنيد تا ببينيد دوربين مداربسته روشن است يا خير.

3. استفاده از نرم افزار دوربين مداربسته: در دنياي اينترنت نرم افزارها و اپليكيشن هاي متعددي وجود دارد كه با استفاده از آنها مي توان وجود دوربين هاي مداربسته را تشخيص داد.

4. روشن بودن دوربين مداربسته را با كمك تنظيمات شبكه مشخص كنيد: در قسمت قبل گفتيم كه با استفاده از مديريت شبكه واي فاي مي بينيم كه دوربين مداربسته روشن است. اگر دوربين مداربسته شما از نوع شبكه اي است، مي توانيد با جستجوي شبكه در تلفن همراه متوجه روشن بودن دوربين مداربسته خود شويد.

5. استفاده از ابزار الكترونيكي ضد جاسوسي: اين روش به تجهيزات خاصي نياز دارد. اگر مي خواهيد از دوربين هاي امنيتي استفاده كنيد، بايد آنها را در مكاني امن نگهداري كنيد. به نظر ما اين روش غيراخلاقي است. براي مقابله با اين دوربين ها بايد از تجهيزات الكترونيكي و وسايل خاصي مانند آشكارسازهاي مغناطيسي استفاده كرد. با كمك اين تجهيزات مي توانيد سيگنال هاي دوربين هاي جاسوسي و مخفي را دريافت كنيد.

6. استفاده از ابزار و تجهيزات رديابي: طيف وسيعي از تجهيزات الكترونيكي در بازار دوربين مداربسته موجود است كه از طريق آنها مي توان به وجود دوربين هاي مداربسته پي برد. اين نوع دوربين ها به تجهيزات و دستگاه هاي جاسوسي معروف هستند. كه در دسترس عموم نيستند و در مناطق نظامي بيشترين تاثير را دارند. اگر دوربين هاي مداربسته در اين نوع مناطق وجود دارد، مي توانيد با استفاده از اين نوع ابزارها به آنها پي ببريد. يكي از ابزارهاي تشخيص دوربين مداربسته، ردياب است كه امواج و سيگنال هاي دوربين مداربسته مخفي بي سيم را بررسي مي كند. اگر دوربين مداربسته به برق وصل يا حتي خاموش باشد، اين نوع دوربين ها اصلا كار نمي كنند.

 

نوع ديگري از تجهيزات تشخيص سيگنال در دوربين هاي مدار بسته، تشخيص ميدان مغناطيسي است. به عبارت ديگر، آنها به دنبال ميدان هاي مغناطيسي هستند كه باعث ايجاد جريان الكتريكي در مدارهاي الكتريكي مي شوند. دوربين هاي مدار بسته با برق و برق كار مي كنند. به همين دليل است كه يك ميدان مغناطيسي توسط جريان هاي الكتريكي در اطراف دوربين مداربسته ايجاد مي شود كه مي توانيد آن را در محل دقيق دوربين امنيتي تشخيص دهيد.

لينك مقاله: https://bazaar-baz.com/product-category/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c/%d8%af%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۹:۴۴ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)

ده راه‌هايي كه اقتصاد كند چشم‌انداز من را در قيمت ردياب خودرو تغيير داد


حتي دستگاه هايي وجود دارند كه ماژول GPS ندارند ولي به عنوان ردياب با قيمت ارزان به فروش برسد. در صورتي كه از برق خودرو سر دربياوريد به آساني طبق نقشه ميتوانيد آنرا نصب كنيد ولي اگر شك داريد ميتوانيد با مراجعه به هر نصاب دزدگيري كار نصب را به آنها بسپاريد. GPS ماشين از نوع تخصصي و پيشرفته آن جزء گران قيمتترين قطعات جانبي خودرو است و ما در ادامه قصد داريم چند نمونه از نكات ضروري براي خريد آن را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. سپس سيستم بهصورت خودكار تماس شما را رد ميكند و پس از آن با ارسال يك پيامك موقعيت جغرافيايي و وضعيت خودرو را به اطلاع شما ميرساند. نرمافزارهاي پيشرفته امكان ارزيابي اطلاعاتي در مورد مصرف سوخت خودرو را نيز دارند. اين قابليت امكان شنيدن صداهاي داخل اتاق خودرو را به طور كامل در اختيار كاربر قرار مي دهد و شما با استفاده از اين امكان، قادر به شنيدن صداهاي داخل خودروي خود خواهيد بود. رديابهاي مغناطيسي همانطور كه از نام آنها پيدا است از آهنرباهاي قوي براي اتصال به خودرو استفاده ميكنند. https://radyabeman.com/gps-tracking-application/

 

شايد تصور كنيد براي استفاده از اين دستگاه قدرتمند بايد مدل خودروي شما بالا باشد يا از ابزارهاي خاص استفاده كنيد. والدين براي رفع نگراني در مورد كودك خود مي توانند از اين ردياب استفاده نمايند. همچنين حداقل فاصله زماني ارسال مختصات در ارزانترين ردياب و گرانترين آن، بين ۲ تا ۱۰ ثانيه متغير است. ديگري به رله قطع كن بنزين متصل ميشود تا درصورتيكه فرمان خاموش شدن ماشين صادر شود، بتواند جريان تزريق سوخت در موتور را متوقف نمايد. نوعي از ردياب هست كه داراي آهنرباي قوي هست و به ماشين ، موتور ، دوچرخه يا هر وسيله ي ديگري وصل ميشود و چون آهنربا خيلي قوي دارد سرجايش محكم ميماند . جي پي اس خودرو به وسيله سيم كارت به اينترنت اتصال پيدا كرده و قادر است ذخيره اطلاعاتي كه به تردد خودرو ارتباط دارد را در نرم افزار رديابي انجام دهد. از آنجايي كه ردياب در هر لحظه موقعيت دقيق جغرافيايي و همچنين زمان روشن شدن خودرو را براي شما گزارش ارسال ميكند، با يك حساب و كتاب ساده رياضي ميتوانيد ميزان مسيري كه راننده پيموده را بر اساس كيلومتر و ساعت محاسبه كنيد. شركتهاي حمل و نقلي كه روزانه صدها ماشين را روانه جادههاي كشور ميكنند، با استفاده از جي پي اس خودرو ميتوانند گزارش دقيقي از مسيرهاي پيموده شده هر راننده را در اختيار داشته باشند. https://radyabeman.com/product-category/gps-tracker/vehicle-tracker/

 

در صورتي كه ردياب از نوعي باشد كه برق مورد نيازش را از طريق باتري جداگانه تامين كند، هيچ محدوديتي در محل نصب آن وجود ندارد اما اگر ردياب خودرو از نوعي باشد كه برق مورد نيازش را از طريق سيمكشي به باتري خودرو بايد تامين كند اكثراً در پشت ضبط و يا زير داشبورد تعبيه ميشود و براي نصبشان نياز به تغييراتي در سيمكشي ماشين وجود دارد. به طور كلي ردياب ها و انواع آن از جمله تجهيزات امنيتي ميباشند. انواع گوناني كه شما ميتوانيد هر كدام كه باب ميلتان است را خريداري كنيد. همانند تمام كالاها، دزدگيرها نيز به مراقبتهايي جهت افزايش طول عمر آنها نيازمند مي باشند دزدگيرها را از وارد شدن هر گونه ضربه محافظت نماييد بدين جهت مي توانيد براي آنها يك كيف محافظ مناسب خريداري نماييد اين وسيله نسبت به آب حساس بوده و رسيدن آب به آن سبب از كار افتادن آن خواهد شد اما در صورتي كه در تماس با آب قرار گرفت باتري آن را خارج نموده و اجازه دهيد كاملاً خشك شود، سپس از آن استفاده كنيد. اما در صورت شك داشتن به هر دزدگيري يا نصاب ديگري مراجعه كرده و نصب ردياب را انجام دهيد، زيرا آنها با داشتن نقشه نصب خيلي زود ميتوانند دستگاه را در محل مورد نظر نصب نمايند.

 

اما بهتر است كه يك نكته را بهخوبي مدنظر داشته باشيد. گزارشهايي كه ردياب خودرو ارائه ميدهد به شما كمك ميكند كه عملكرد رانندگان خود را بسنجيد و بهتر و راحتتر بتوانيد شركت و ناوگان حمل و نقلي خود را توسعه دهيد. امكانات ردياب هاي GPSPARS براي استفاده بهتر و راحت تر بايد مزايا خوبي داشته باشد. بدون هنگ كردن، بدون باگ، با كاربري راحت. تيم رادار با ارائه محصولات خود به صورت آنلاين تلاش نموده شرايط خريد راحت و آساني براي مشتريانش فراهم آورد. يك ردياب در صورت وقوع چه اتفاقاتي پيام هشدار ارسال ميكند؟ در ادامه ميتوانيد به راننده هشدار دهيد كه با سرعت مجاز رانندگي كند و اگر با مشكلي مواجه شده است بتواند آن را با شما در ميان بگذارد. اين مدل از ردياب اتومبيل عمدتا روي دياگ خودرو نصب شده و برق خود را از آن تامين ميكند. در صورتي كه از خودرو فاصله داشته باشند و متوجه صداي دزدگير خودرو نشوند، از طريق تلفن همراه پيامهاي مربوطه را دريافت ميكنند. اما هزينه شارژ مصرف شده توسط سيمكارت زياد نيست و معمولا با پرداخت چند هزار تومان در ماه شارژ موردنياز سيمكارت تامين ميشود. اما ردياب آهنربايي راه حلي مناسب براي حل اين مشكلات است. https://radyabeman.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۲:۰۷ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)

دندان اضافي چيست؟ + ارائه انواع دندان اضافي + معاينه ارتودنسي دندان هاي اضافي

ممكن است متوجه دندان‌هاي اضافي بين دندان‌هاي خود شده باشيد، يا ممكن است كودك‌تان دندان درآوردن را به تاخير بياندازد، يا متوجه شده باشيد كه پس از رويش دندان‌هاي دائمي، دندان‌هايش شلوغ شده‌اند.

در اين صورت توصيه مي شود در اسرع وقت به متخصص ارتودنسي مراجعه شود تا اقدامات لازم براي رفع اين عارضه انجام شود. آيا مي دانيد چگونه دندان هاي اضافي را تشخيص داده و درمان كنيد؟ دلايل رشد آنها چيست؟ آيا دندان هاي اضافي عوارضي ايجاد مي كند؟ در اين مقاله قصد داريم شما را با اين عارضه آشنا كنيم.

 

هايپردونشيا يا دندان هاي اضافي چيست؟

هايپردنشيا بيماري است كه باعث رشد بيش از حد دندان ها در دهان مي شود. گاهي اوقات به اين دندان هاي اضافي چند دندان گفته مي شود. آنها در هر يك از مناطق منحني كه دندان ها در فك به هم مي رسند رشد مي كنند. اين ناحيه به قوس هاي دنداني معروف است. دندان اضافي مي تواند دندان شيري يا دندان دائمي باشد.

 

دندان هاي اضافي

براي دندان هاي دائمي، شيوع هيپردنشيا بين 0.1 تا 3.8 درصد است. در دندان هاي شيري، شايع ترين 0.3-0.6٪ است. هايپردونشيا در زنان دو برابر مردان است.

 

آشنايي با انواع هايپردنشيا

اگر دندان ها بيش از حد شلوغ باشند، هايپردنشيا مي تواند باعث درد شود. دندانپزشكان بسته به شرايط دندان هاي اضافي را قرار مي دهند. دندان هاي اضافي مي توانند "مكمل" باشند و شكل و آناتومي يكساني با دندان داشته باشند يا در جايي كه شكل نامنظم دارند و اغلب كوچكتر از دندان هاي اطراف هستند، مي توانند "شيري" باشند.

دندان هاي اضافي انواع مختلفي دارند و مي توانند در هر قسمتي از فك ايجاد شوند.

مزيودن هاي فك بالا

دندان هاي اضافي كه در جلوي دهان رشد مي كنند، مزيود فك بالا ناميده مي شوند.

ديستودنس يا ديستومولار

دندان هاي اضافي ديستودنس يا ديستومولار ناميده مي شوند.

دندان هاي طبيعي

اين نوع دندان ها دندان هاي شيري اضافي هستند كه در بدو تولد در دهان كودك قابل مشاهده هستند.

 

علائم دندان اضافي چيست؟

با مشاهده دقيق مي توانيد وجود دندان هاي اضافي را تشخيص دهيد:

طولاني شدن رويش دندان هاي دائمي

اگر فاصله بين افتادن دندان شيري و دندان دائمي بيش از 6 ماه طول بكشد، ممكن است به وجود دندان اضافي مشكوك شود، زيرا اين دندان مي تواند از رشد دندان دائمي جلوگيري كند.

ناهنجاري در ظاهر دندان

ناهنجاري در شكل و اندازه دندان دائمي كه در دهان كودك رشد مي كند ممكن است نشان دهنده از دست دادن آن باشد.

بين دندان هاي جلويي فاصله وجود دارد

يكي ديگر از نشانه هاي دندان اضافه، فاصله زياد بين دندان هاي جلويي كودك است كه ممكن است نشان دهنده رويش دندان اضافي در نزديكي ريشه دندان ها باشد.

 

 

مقدمه اي بر رويه هاي دندانپزشكي تكميلي

گذاشتن دندان اضافي در كنار دندان هاي ديگر مي تواند سلامت حفره دهان و دندان ها را به خطر بيندازد و عوارض ايجاد كند، بنابراين توصيه مي شود با روش هاي زير اين عارضه را درمان كنيد و از بروز عوارض مرتبط با آن جلوگيري كنيد:

1- كشيدن دندان:

برداشتن دندان هاي اضافي به محل آن بستگي دارد اگر اين دندان ها در جلوي دهان باشند و علاوه بر آنها دندان هاي شيري نيز وجود داشته باشد، ممكن است دندان هاي ثانويه كشيده شوند، اما در برخي موارد ممكن است دندان ها در پشت دهان رشد كرده باشند و فرد اقدام به كشيدن آنها كند. دندان هاي ثانويه در صورت از دست دادن دندان هاي شيري يا به هر دليل ديگري قابل تعويض هستند بنابراين، برداشتن دندان هاي اضافي به محل، سلامت و تعداد دندان هاي موجود در دهان بيمار بستگي دارد البته براي اطلاعات بيشتر مي توانيد مقاله تاثير نمك روي دندان را مطالعه كنيد

2 - ارتودنسي;

يكي از روش هاي درماني براي كوچك كردن و قرار دادن دندان ها در محل صحيح استفاده از ارتودنسي است. براي انجام درمان ارتودنسي ابتدا عكس برداري با اشعه ايكس انجام مي دهيم تا رابطه موقعيتي بين دندان ها و ريشه ها مشخص شود.

دندان هاي اضافي

گاهي اوقات ممكن است بيمار يك دندان از دست داده باشد كه در اين صورت مي توان دندان اضافي را به روش ارتودنسي جايگزين كرد. اما قبل از آن لازم است سلامت دندان و ريشه آن بررسي شود.

 

نقش دندانپزشك در جلوگيري از دندان هاي اضافي چيست؟

يكي از دلايلي كه باعث مي شود كودكان دندان هاي دائمي داشته باشند، ژنتيك است. اين دندان ها ممكن است پس از تكميل رويش دندان ها ظاهر شوند و والدين متوجه حضور آن ها نشوند. گاهي اوقات ممكن است دو دندان از يك دندان تكي رشد كنند كه يكي از آنها دندان زائد و اضافي است. بنابراين به والدين توصيه مي شود كودك خود را در سن 7 سالگي نزد متخصص ارتودنسي ببرند تا دندان ها يا ساير مشكلات موجود به موقع شناسايي شده و اقدامات درماني لازم قبل از بروز عوارض و جدي تر انجام شود. مشكلات پيش مي آيد.

 

علل دندان هاي اضافي چيست؟

علت دقيق اين بيماري هنوز مشخص نيست، اما عوامل زير ممكن است در بروز آن نقش داشته باشند:

1- وراثت

ژنتيك يكي از عواملي است كه مي تواند در بسياري از بيماري هاي دهان و دندان مانند رشد بيش از حد نقش داشته باشد.

 

2- برخي بيماريها

مشكلات و بيماري هاي مادرزادي مانند شكاف كام و لب، سندرم گاردنر يا سندرم اهلر دانلوس نيز در ايجاد اين بيماري موثر است. در ادامه به معرفي مختصر اين بيماري ها مي پردازيم:

شكاف كام و لب

شكاف كام و لب يك بيماري مادرزادي است كه در آن لب، كام يا هر دو شكاف دارند. اين بيماري علاوه بر اختلالات دنداني مانند نامنظم شدن يا رويش كامل دندان ها، مي تواند به رشد دندان هاي اضافي نيز كمك كند.

سندرم گاردنر

سندرم گاردنر يك بيماري ارثي نادر است كه باعث رشد غير طبيعي سلول هاي بدن مي شود. يكي از عوارض اين بيماري رويش دندان هاي اضافي است.

سندرم Ehler-Danlos

اين سندرم يك بيماري ارثي نادر است كه باعث ايجاد اختلالاتي در بافت هاي همبند مي شود كه مي تواند لثه ها را نيز تحت تاثير قرار دهد و به تشكيل دندان هاي اضافي كمك كند.

 

3- فعاليت بيشتر برخي از سلول ها

برخي از سلول ها بيش از حد فعال هستند و باعث رشد جوانه هاي دنداني اضافي مي شوند.

 

دندان هاي اضافي چه عوارضي دارند؟

بيشتر دندان هاي ديگر باعث ايجاد عوارض مي شوند، برخي از عوارض هايپردنشيا عبارتند از:

فاصله دندان ها

تجمع بيش از حد دندان ها در دهان

آنها دندان هاي كج دارند

درد و التهاب

عفونت هايي مانند التهاب لثه

دندان هاي دائمي به تعويق مي افتد

اثر بدن دائمي است

تشكيل غير طبيعي ريشه در دندان هاي مجاور

ضايعات كيستيك اطراف دندان

عدم رشد به موقع دندان هاي شيري

 

چه زماني براي دندان هاي اضافي ارتودنسي به پزشك مراجعه كنيم؟

اگر فردي متوجه دندان‌هاي اضافي، به‌ويژه آن‌هايي كه با دندان‌هاي اطراف همخواني ندارند، ديد، بايد به دندانپزشك مراجعه كند. به طور كلي در مورد تورم يا درد دهان با دندانپزشك مشورت كنيد تا در صورت لزوم ارتودنسي اضافي انجام شود. اگر متوجه شديد كه دندان هاي دائمي كودكان دير رشد مي كنند يا فاصله زيادي بين دندان هاي دائمي وجود دارد. به خصوص دندان هاي جلويي بايد با دندانپزشك مشورت كنيد. البته براي اطلاعات بيشتر مي توانيد مقاله علائم ديابت در دهان را مطالعه كنيد.

دندانپزشك مي تواند هيپردنشيا را طي يك معاينه معمولي يا اشعه ايكس تشخيص دهد. برخي از مطالعات نشان مي دهد كه تشخيص زودهنگام دندان هاي اضافي منجر به بينايي بهتر براي افراد مبتلا به هايپردنشيا مي شود.

دندانپزشك مي تواند اين مشكل را در كودكان زير 2 سال تشخيص دهد. با برداشتن دندان هاي اضافي، معمولاً هر گونه ناراحتي برطرف مي شود. اگر دندان‌هاي اطراف كج شده يا تحت تأثير قرار گرفته‌اند، كار دندانپزشكي و ارتودنسي اضافي مي‌تواند اين مشكلات را برطرف كند.

رجوع به مقاله: https://drsheidaclinic.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۵:۱۰ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)

چگونه چاپ كنيم؟ چاپ دو رو، افقي و A5

بدون شك براي شما هم پيش آمده است كه با چاپگر ليزري يا جوهرافشان نياز به چاپ متن يا فايل تصويري داشته باشيد. اما شما بلد نيستيد تايپ كنيد. برنامه هاي موجود براي باز كردن هر فايل و سند بر حسب نوع متفاوت است. در اين مقاله از آواي فرهنگ آريا شما را با متداول ترين روش هاي چاپ آشنا مي كنيم تا بتوانيد اكثر فايل ها، تصاوير و مدارك مورد نياز خود را با خيال راحت چاپ كنيد. پس تا انتها با ما همراه باشيد.

 

چگونه از Word چاپ كنيم؟

براي چاپ در Word ابتدا بايد به منوي File رفته و گزينه Print را كليك كنيد. براي پيش نمايش هر صفحه، فلش هاي جلو و عقب را در پايين صفحه انتخاب كنيد. اگر متن شما كوچك است و خواندن آن آسان نيست، مي توانيد آن را با استفاده از نوار پايين صفحه بزرگ كنيد. در نهايت تعداد كپي ها و ساير گزينه ها را تنظيم كرده و دكمه Print را انتخاب كنيد.

 

چگونه از اكسل پرينت بگيريم؟

براي چاپ در اكسل، سلول هايي را كه مي خواهيد چاپ كنيد با استفاده از Set Print Range انتخاب كنيد و از منوي File روي Print كليك كنيد يا CTRL + P را فشار دهيد. توصيه مي شود از پيش نمايش چاپ Excel استفاده كنيد تا ببينيد دقيقاً چه چيزي و چگونه چاپ خواهيد كرد.

اكسل را در يك صفحه چاپ كنيد، يك صفحه كامل را در اكسل چاپ كنيد و حاشيه هاي سفيد را حذف كنيد

اگر تجربه چاپ در اكسل را داريد، ممكن است با مشكل چاپ چند صفحه به جاي يك صفحه مواجه شده باشيد. گاهي اوقات چاپ يك صفحه جديد براي چند خط باعث هدر رفتن كاغذ مي شود.

براي حل اين مشكل بايد به منوي View رفته و در قسمت Workbook View گزينه "Page Layout" را انتخاب كنيد. اين روش نمايش داده ها را تغيير مي دهد و مقياس هايي را در بالا و سمت چپ صفحه مشاهده خواهيد كرد. در اين بخش مي توانيد عرض ستون را كاهش دهيد تا داده ها در يك صفحه قرار بگيرند. براي انجام اين كار، نشانگر را روي عنوان ستوني كه مي خواهيد اندازه آن را كاهش دهيد قرار دهيد، سپس كليك كنيد و بكشيد. هنگامي كه تمام جزئيات را در يك صفحه داريد، مي توانيد آن را چاپ كنيد.

براي چاپ تمام صفحه نيازي به تغيير چيزي نداريد. فقط File > Print > Print را انتخاب كنيد. اگر محدوده اي از سلول ها را انتخاب كرده ايد اما مي خواهيد كل صفحه را چاپ كنيد، قبل از ضربه زدن روي چاپ به نماي تمام صفحه برويد.

براي تغيير حاشيه هاي برگه خود، ابتدا بايد تب Page Layout را در نوار منوي اكسل پيدا كنيد. در اين منو روي نماد Margins در زيرگروه Options در قسمت Page Setup كليك كنيد. شما مي توانيد حاشيه را به روش هاي مختلف تنظيم كنيد

ابتدا، شما مي توانيد يك قالب از پيش ساخته شده حاشيه اكسل را انتخاب كنيد. اين گزينه ها كوچك، رايج و گسترده هستند. براي كاهش فضاي سفيد در حاشيه ها با يكي از اين تنظيمات، بايد حاشيه هاي كاربرگ فعلي را به Small تغيير دهيد.

حاشيه هاي كاربرگ فعلي را باريك كنيد تا ببينيد مناسب شماست يا نه. به پيش نمايش چاپ برويد تا ببينيد فايل شما چگونه خواهد بود. اگر حاشيه هاي كاربرگ فعلي را به باريك تغيير داده ايد و به اندازه كافي براي شما باريك هستند، بايد از گزينه Custom Margins استفاده كنيد.

 

چاپ از يك صفحه وب (Google Chrome و Firefox)

اگر مي خواهيد از وب سايت و مرورگر گوگل كروم پرينت بگيريد، ابتدا بايد اين مرورگر را باز كرده و به وب سايت مورد نظر برويد. اگر نمي خواهيد بخشي از صفحه را چاپ كنيد، مي توانيد بخشي از آن را در وب سايت پنهان كنيد. به عنوان مثال، اگر صفحه اي داراي كادر محاوره اي است، بايد آن را مخفي يا كوچك كنيد تا از چاپ آن جلوگيري كنيد.

پس از انجام اين مراحل، Ctrl + P را در ويندوز يا Command-P (Mac) را در صفحه كليد فشار دهيد. همچنين مي‌توانيد روي منوي 3 نقطه در سمت راست بالاي صفحه كليك كنيد و گزينه‌ها را انتخاب كنيد تا كادر Paste باز شود. بودن

از يك صفحه وب Google Chrome چاپ كنيد

در اين مرحله صفحه تنظيمات چاپ باز مي شود و مي توانيد نماي صفحه مورد نظر را در سمت چپ مشاهده كنيد. در نهايت، بايد Settings را باز كنيد و روي View more كليك كنيد تا چاپگري را كه مي خواهيد چاپ كنيد انتخاب كنيد. در صورت نياز مي توانيد صفحات چاپ شده خود را ويرايش كنيد. به همين دليل روي گزينه چاپ كليك كنيد تا صفحات چاپ شوند.

اگر با فايرفاكس كار مي كنيد و نگران نحوه چاپ هستيد، ابتدا بايد به صفحه اي كه مي خواهيد چاپ كنيد برويد. سپس Ctrl+P (ويندوز) يا Command-P (Mac) را فشار دهيد تا صفحه Print باز شود.

در قسمت Select Printer چاپگر مورد نظر را انتخاب كنيد. اگر چاپگر خود را از اين ليست پيدا نكرديد، بايد روي دكمه Find Printer كليك كنيد تا آن را پيدا كرده و به ليست چاپگرها اضافه كنيد. سپس در قسمت Page Range محدوده صفحاتي را كه مي خواهيد چاپ كنيد انتخاب كنيد. همچنين مي توانيد شماره كپي را در قسمت Copy Number مشخص كنيد. در نهايت روي دكمه Print كليك كنيد تا چاپ صفحات مورد نظر شروع شود.

 

عكس را چاپ كنيد

براي چاپ عكس بايد گزينه چاپ را انتخاب كنيد. در تب General، چاپگري را كه استفاده مي‌كنيد و تعداد كپي‌هايي را كه مي‌خواهيد چاپ كنيد، مشخص كنيد. براي تنظيم موقعيت و اندازه تصوير، به تب تنظيمات تصوير برويد. همچنين مي توانيد موقعيت تصوير را روي صفحه با كشيدن آن در پيش نمايش تنظيم كنيد.

اگر قصد داريد از كاغذ عكس با كيفيت بالا استفاده كنيد، به بخش «تنظيم صفحه» برويد و نوع كاغذ مناسب را انتخاب كنيد. همچنين بايد به تب كيفيت تصوير برويد و تنظيمات با كيفيت بالا را انتخاب كنيد تا بهترين كيفيت عكس را دريافت كنيد. در نهايت بر روي گزينه print كليك كنيد.

لطفاً توجه داشته باشيد كه برخي از گزينه‌هاي بالا ممكن است براي برخي از مدل‌هاي چاپگر نمايش داده نشوند، زيرا درايورهاي چاپگر به شما اجازه نمي‌دهند تنظيمات خاصي را تغيير دهيد، به عنوان مثال، اگر زبانه كيفيت تصوير را پيدا نكرديد، به اين معني است كه درايورهاي چاپگر استفاده شده است. از اين تنظيمات پشتيباني نمي كنند.

 

بيشتر بخوانيد: كدام چاپگر براي چاپ عكس مناسب است؟

پرينت را به صورت PDF (PDF) ذخيره كنيد.

در هر برنامه اي كه قابليت چاپ و باز كردن را دارد فايل مورد نظر خود را انتخاب كنيد. در اين مرحله منوي File و سپس Print را انتخاب كنيد. Adobe PDF را از ليست چاپگرها در كادر محاوره اي Print انتخاب كنيد. براي استفاده از چاپگر PDF Acrobat روي گزينه Print كليك كنيد. در نهايت روي OK كليك كنيد و يك نام جديد براي فايل خود انتخاب كنيد. در انتهاي مسير مشخص كنيد.

 

چگونه در بالا چاپ كنيم؟

چاپگرها مي توانند در جهت عمودي و افقي چاپ كنند. براي تغيير منظره، قبل از چاپ سند، بايد به قسمت File رفته و دكمه Properties را در كنار نام چاپگر انتخاب كنيد. نام برگه اي كه گزينه هاي چاپ را در آن تنظيم مي كنيد ممكن است بسته به نوع چاپگري كه نصب كرده ايد متفاوت باشد. اما معمولاً به آن Setup يا Page Setup مي گويند. در اين مرحله بايد بخشي به نام Orientation وجود داشته باشد. براي تغيير حالت به افقي، روي دكمه راديويي Landscape كليك كنيد.

 

چگونه چاپ دوبل داشته باشيم؟ پشت و جلو يا چاپ كمياب و كمياب

چاپ دو طرف كاغذ را چاپ دو طرفه مي نامند. برخي از چاپگرها امكان چاپ در دو طرف كاغذ را دارند (چاپ دو طرفه). برخي از چاپگرها توصيه مي كنند كه صفحات را به صورت دستي براي چاپ در سمت ديگر تغذيه كنيد (چاپ دو طرفه). ابتدا دفترچه راهنماي چاپگر يا سازنده را بررسي كنيد تا ببينيد آيا چاپگر مي تواند در دو طرف كاغذ چاپ كند (چاپ دو طرفه).

براي چاپ دو طرفه خودكار ابتدا روي File و سپس Print كليك كنيد. در قسمت تنظيمات، اگر Print on Both Sides نمايش داده شود، چاپگر شما داراي چاپ دو طرفه است. با استفاده از اين گزينه فايل شما به صورت خودكار در دو طرف كاغذ چاپ مي شود و نيازي به انجام كار اضافي نخواهيد داشت.

 

دو نسخه

اگر چاپگر شما توانايي چاپ دو برابر خودكار را ندارد، بايد اين كار را به صورت دستي انجام دهيد. از مسير زير مي توانيد از هر دو طرف پرينت بگيريد.

ابتدا روي منوي File كليك كرده و گزينه print را انتخاب كنيد. در قسمت تنظيمات، روي Print All Pages كليك كنيد. در نزديكي پايين كادر، روي Print only pages individual كليك كنيد و سپس روي دكمه Print در بالا كليك كنيد. پس از چاپ تك تك صفحات، صفحه را برگردانيد و سپس در قسمت گزينه ها روي Print All Pages كليك كنيد. در پايين كادر روي only print even pages كليك كنيد و در آخر روي گزينه print كليك كنيد.

 

چگونه A5 چاپ كنيم؟

براي انجام اين كار، فايلي را كه مي خواهيد اندازه آن را به اندازه A5 يا فرمت ديگري تغيير دهيد باز كنيد و روي File كليك كنيد. سپس فرمت چاپ و كاغذ را انتخاب كنيد. در اين بخش، قالبي كه انتخاب مي‌كنيد بايد پاسخگوي نياز شما باشد.

الاغ تو برادرت است

براي چاپ يك فايل حروف بزرگ روي كاغذ A5، Letter و A5 را انتخاب كنيد. پس از انجام اين مراحل، در نهايت بر روي دكمه چاپ كليك كنيد تا متن خود را تايپ كنيد.

 

چگونه چاپ را لغو كنيم؟

براي لغو چاپ، روي نماد چاپگر در نوار وظيفه ويندوز (Task Manager) و در قسمت پايين سمت راست صفحه كليك راست كنيد. اگر نماد چاپگر را نمي‌بينيد، بايد روي فلش نوار وظيفه كليك كنيد تا نمادهاي پنهان نشان داده شوند. اگر همچنان نماد چاپگر را نمي بينيد، به اين معني است كه كار چاپ قبلاً به چاپگر مورد نظر ارسال شده است و براي لغو و توقف چاپ در ويندوز بسيار دير شده است. سپس مي توانيد چاپ را روي چاپگر متوقف كنيد. براي اين كار بايد چاپگر را خاموش كنيد و سپس عمليات چاپ را از كامپيوتر لغو كنيد و در نهايت كامپيوتر را مجددا راه اندازي كنيد.

 

مرجع:https://avafarhang.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۳:۲۵ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)