وارش وارش .

وارش

چگونه چاپ کنیم؟ چاپ دو رو، افقی و A5

بدون شک برای شما هم پیش آمده است که با چاپگر لیزری یا جوهرافشان نیاز به چاپ متن یا فایل تصویری داشته باشید. اما شما بلد نیستید تایپ کنید. برنامه های موجود برای باز کردن هر فایل و سند بر حسب نوع متفاوت است. در این مقاله از آوای فرهنگ آریا شما را با متداول ترین روش های چاپ آشنا می کنیم تا بتوانید اکثر فایل ها، تصاویر و مدارک مورد نیاز خود را با خیال راحت چاپ کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

چگونه از Word چاپ کنیم؟

برای چاپ در Word ابتدا باید به منوی File رفته و گزینه Print را کلیک کنید. برای پیش نمایش هر صفحه، فلش های جلو و عقب را در پایین صفحه انتخاب کنید. اگر متن شما کوچک است و خواندن آن آسان نیست، می توانید آن را با استفاده از نوار پایین صفحه بزرگ کنید. در نهایت تعداد کپی ها و سایر گزینه ها را تنظیم کرده و دکمه Print را انتخاب کنید.

 

چگونه از اکسل پرینت بگیریم؟

برای چاپ در اکسل، سلول هایی را که می خواهید چاپ کنید با استفاده از Set Print Range انتخاب کنید و از منوی File روی Print کلیک کنید یا CTRL + P را فشار دهید. توصیه می شود از پیش نمایش چاپ Excel استفاده کنید تا ببینید دقیقاً چه چیزی و چگونه چاپ خواهید کرد.

اکسل را در یک صفحه چاپ کنید، یک صفحه کامل را در اکسل چاپ کنید و حاشیه های سفید را حذف کنید

اگر تجربه چاپ در اکسل را دارید، ممکن است با مشکل چاپ چند صفحه به جای یک صفحه مواجه شده باشید. گاهی اوقات چاپ یک صفحه جدید برای چند خط باعث هدر رفتن کاغذ می شود.

برای حل این مشکل باید به منوی View رفته و در قسمت Workbook View گزینه "Page Layout" را انتخاب کنید. این روش نمایش داده ها را تغییر می دهد و مقیاس هایی را در بالا و سمت چپ صفحه مشاهده خواهید کرد. در این بخش می توانید عرض ستون را کاهش دهید تا داده ها در یک صفحه قرار بگیرند. برای انجام این کار، نشانگر را روی عنوان ستونی که می خواهید اندازه آن را کاهش دهید قرار دهید، سپس کلیک کنید و بکشید. هنگامی که تمام جزئیات را در یک صفحه دارید، می توانید آن را چاپ کنید.

برای چاپ تمام صفحه نیازی به تغییر چیزی ندارید. فقط File > Print > Print را انتخاب کنید. اگر محدوده ای از سلول ها را انتخاب کرده اید اما می خواهید کل صفحه را چاپ کنید، قبل از ضربه زدن روی چاپ به نمای تمام صفحه بروید.

برای تغییر حاشیه های برگه خود، ابتدا باید تب Page Layout را در نوار منوی اکسل پیدا کنید. در این منو روی نماد Margins در زیرگروه Options در قسمت Page Setup کلیک کنید. شما می توانید حاشیه را به روش های مختلف تنظیم کنید

ابتدا، شما می توانید یک قالب از پیش ساخته شده حاشیه اکسل را انتخاب کنید. این گزینه ها کوچک، رایج و گسترده هستند. برای کاهش فضای سفید در حاشیه ها با یکی از این تنظیمات، باید حاشیه های کاربرگ فعلی را به Small تغییر دهید.

حاشیه های کاربرگ فعلی را باریک کنید تا ببینید مناسب شماست یا نه. به پیش نمایش چاپ بروید تا ببینید فایل شما چگونه خواهد بود. اگر حاشیه های کاربرگ فعلی را به باریک تغییر داده اید و به اندازه کافی برای شما باریک هستند، باید از گزینه Custom Margins استفاده کنید.

 

چاپ از یک صفحه وب (Google Chrome و Firefox)

اگر می خواهید از وب سایت و مرورگر گوگل کروم پرینت بگیرید، ابتدا باید این مرورگر را باز کرده و به وب سایت مورد نظر بروید. اگر نمی خواهید بخشی از صفحه را چاپ کنید، می توانید بخشی از آن را در وب سایت پنهان کنید. به عنوان مثال، اگر صفحه ای دارای کادر محاوره ای است، باید آن را مخفی یا کوچک کنید تا از چاپ آن جلوگیری کنید.

پس از انجام این مراحل، Ctrl + P را در ویندوز یا Command-P (Mac) را در صفحه کلید فشار دهید. همچنین می‌توانید روی منوی 3 نقطه در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و گزینه‌ها را انتخاب کنید تا کادر Paste باز شود. بودن

از یک صفحه وب Google Chrome چاپ کنید

در این مرحله صفحه تنظیمات چاپ باز می شود و می توانید نمای صفحه مورد نظر را در سمت چپ مشاهده کنید. در نهایت، باید Settings را باز کنید و روی View more کلیک کنید تا چاپگری را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. در صورت نیاز می توانید صفحات چاپ شده خود را ویرایش کنید. به همین دلیل روی گزینه چاپ کلیک کنید تا صفحات چاپ شوند.

اگر با فایرفاکس کار می کنید و نگران نحوه چاپ هستید، ابتدا باید به صفحه ای که می خواهید چاپ کنید بروید. سپس Ctrl+P (ویندوز) یا Command-P (Mac) را فشار دهید تا صفحه Print باز شود.

در قسمت Select Printer چاپگر مورد نظر را انتخاب کنید. اگر چاپگر خود را از این لیست پیدا نکردید، باید روی دکمه Find Printer کلیک کنید تا آن را پیدا کرده و به لیست چاپگرها اضافه کنید. سپس در قسمت Page Range محدوده صفحاتی را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. همچنین می توانید شماره کپی را در قسمت Copy Number مشخص کنید. در نهایت روی دکمه Print کلیک کنید تا چاپ صفحات مورد نظر شروع شود.

 

عکس را چاپ کنید

برای چاپ عکس باید گزینه چاپ را انتخاب کنید. در تب General، چاپگری را که استفاده می‌کنید و تعداد کپی‌هایی را که می‌خواهید چاپ کنید، مشخص کنید. برای تنظیم موقعیت و اندازه تصویر، به تب تنظیمات تصویر بروید. همچنین می توانید موقعیت تصویر را روی صفحه با کشیدن آن در پیش نمایش تنظیم کنید.

اگر قصد دارید از کاغذ عکس با کیفیت بالا استفاده کنید، به بخش «تنظیم صفحه» بروید و نوع کاغذ مناسب را انتخاب کنید. همچنین باید به تب کیفیت تصویر بروید و تنظیمات با کیفیت بالا را انتخاب کنید تا بهترین کیفیت عکس را دریافت کنید. در نهایت بر روی گزینه print کلیک کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که برخی از گزینه‌های بالا ممکن است برای برخی از مدل‌های چاپگر نمایش داده نشوند، زیرا درایورهای چاپگر به شما اجازه نمی‌دهند تنظیمات خاصی را تغییر دهید، به عنوان مثال، اگر زبانه کیفیت تصویر را پیدا نکردید، به این معنی است که درایورهای چاپگر استفاده شده است. از این تنظیمات پشتیبانی نمی کنند.

 

بیشتر بخوانید: کدام چاپگر برای چاپ عکس مناسب است؟

پرینت را به صورت PDF (PDF) ذخیره کنید.

در هر برنامه ای که قابلیت چاپ و باز کردن را دارد فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مرحله منوی File و سپس Print را انتخاب کنید. Adobe PDF را از لیست چاپگرها در کادر محاوره ای Print انتخاب کنید. برای استفاده از چاپگر PDF Acrobat روی گزینه Print کلیک کنید. در نهایت روی OK کلیک کنید و یک نام جدید برای فایل خود انتخاب کنید. در انتهای مسیر مشخص کنید.

 

چگونه در بالا چاپ کنیم؟

چاپگرها می توانند در جهت عمودی و افقی چاپ کنند. برای تغییر منظره، قبل از چاپ سند، باید به قسمت File رفته و دکمه Properties را در کنار نام چاپگر انتخاب کنید. نام برگه ای که گزینه های چاپ را در آن تنظیم می کنید ممکن است بسته به نوع چاپگری که نصب کرده اید متفاوت باشد. اما معمولاً به آن Setup یا Page Setup می گویند. در این مرحله باید بخشی به نام Orientation وجود داشته باشد. برای تغییر حالت به افقی، روی دکمه رادیویی Landscape کلیک کنید.

 

چگونه چاپ دوبل داشته باشیم؟ پشت و جلو یا چاپ کمیاب و کمیاب

چاپ دو طرف کاغذ را چاپ دو طرفه می نامند. برخی از چاپگرها امکان چاپ در دو طرف کاغذ را دارند (چاپ دو طرفه). برخی از چاپگرها توصیه می کنند که صفحات را به صورت دستی برای چاپ در سمت دیگر تغذیه کنید (چاپ دو طرفه). ابتدا دفترچه راهنمای چاپگر یا سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا چاپگر می تواند در دو طرف کاغذ چاپ کند (چاپ دو طرفه).

برای چاپ دو طرفه خودکار ابتدا روی File و سپس Print کلیک کنید. در قسمت تنظیمات، اگر Print on Both Sides نمایش داده شود، چاپگر شما دارای چاپ دو طرفه است. با استفاده از این گزینه فایل شما به صورت خودکار در دو طرف کاغذ چاپ می شود و نیازی به انجام کار اضافی نخواهید داشت.

 

دو نسخه

اگر چاپگر شما توانایی چاپ دو برابر خودکار را ندارد، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید. از مسیر زیر می توانید از هر دو طرف پرینت بگیرید.

ابتدا روی منوی File کلیک کرده و گزینه print را انتخاب کنید. در قسمت تنظیمات، روی Print All Pages کلیک کنید. در نزدیکی پایین کادر، روی Print only pages individual کلیک کنید و سپس روی دکمه Print در بالا کلیک کنید. پس از چاپ تک تک صفحات، صفحه را برگردانید و سپس در قسمت گزینه ها روی Print All Pages کلیک کنید. در پایین کادر روی only print even pages کلیک کنید و در آخر روی گزینه print کلیک کنید.

 

چگونه A5 چاپ کنیم؟

برای انجام این کار، فایلی را که می خواهید اندازه آن را به اندازه A5 یا فرمت دیگری تغییر دهید باز کنید و روی File کلیک کنید. سپس فرمت چاپ و کاغذ را انتخاب کنید. در این بخش، قالبی که انتخاب می‌کنید باید پاسخگوی نیاز شما باشد.

الاغ تو برادرت است

برای چاپ یک فایل حروف بزرگ روی کاغذ A5، Letter و A5 را انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل، در نهایت بر روی دکمه چاپ کلیک کنید تا متن خود را تایپ کنید.

 

چگونه چاپ را لغو کنیم؟

برای لغو چاپ، روی نماد چاپگر در نوار وظیفه ویندوز (Task Manager) و در قسمت پایین سمت راست صفحه کلیک راست کنید. اگر نماد چاپگر را نمی‌بینید، باید روی فلش نوار وظیفه کلیک کنید تا نمادهای پنهان نشان داده شوند. اگر همچنان نماد چاپگر را نمی بینید، به این معنی است که کار چاپ قبلاً به چاپگر مورد نظر ارسال شده است و برای لغو و توقف چاپ در ویندوز بسیار دیر شده است. سپس می توانید چاپ را روی چاپگر متوقف کنید. برای این کار باید چاپگر را خاموش کنید و سپس عملیات چاپ را از کامپیوتر لغو کنید و در نهایت کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

 

مرجع:https://avafarhang.com/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۳:۲۵ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)