وارش وارش .

وارش

رنگهای مرغوب پودر تالک

3 نجات‌بخش توصیه‌هایی درباره پودر تالک
یکی از اجزای رنگ سیاه و مرکب است و برای تغییر رنگ سفید به میزان دلخواه نیز مصرف میشود. لاجورد نیز یکی از رنگهای آبی مرغوب است که از حرارت دادن مخلوط کائولین ، کربنات سدیم ، گوگرد و زغال سنگ در غیاب هوا حاصل میشود. از رنگهای روغنی ارزانترند و قابل شستشو نمیباشند. این ماده نه انفجاری است و نه قابل اشتعال است. این نوع رنگها به خاطر دوام و قابل شستشو بودن ، اهمیت و کاربردهای زیادی داردن. این رنگ دانه عمدتا شامل Pb(OH)2 , PbCO3 که از قرن ها پیش شناخته شده بود. استنشاق مکرر و طول کشیده سیلیکای بلورین (کواترز)، منجر به آسیب ریه ها شده و فرد را مبتلا به سرطان ریه می نماید. کبالت و هاردنر در صورت برخورد به هم شعله ور می شوند اما اگر به نوبت به پلی استر اضافه شوند مشکلی نخواهد بود. اما پلی استر تمام و پلی استر پوست و پولیش سه جزئی هستند و علاوه بر هاردنر به آن ها کبالت نیز اضافه می شود. پودر بچه یکی از محصولاتی هست که در اکثر خانه ها یافت می شود.

این ماده یکی از سنگ های کلسیم دار طبیعی نظیر آهک ، کربنات کلسیم ، تراورتن ، مرمر و است که به وفور در پوسته زمین یافت می شود. این ترکیب مادهای معدنی است که بیشتر در سنگهای دگردیس و مرزهای صفحات همگرا یافت میگردد. این نوع رنگها از معلق کردن رنگدانهها در آب مخلوط با یک چسب محلول در آب تهیه میشوند. معمولا مواد رنگی را به دو دسته پیگمانها ( رنگدانهها ) و رنگها طبقهبندی میکنند. این رنگدانه معمولا در تجارت بصورت مخلوطی از سولفید روی و سولفات باریم به نام لیتوپن مصرف دارد که رنگ سفید بسیار مرغوب است. معمولا آن را با سولفات باریم مخلوط میکنند. سولفید روی برای تهیه رنگ سفید مات مصرف میشود و از مزایای آن ، این است که بر خلاف سفیداب سرب در هوا سیاه نمیشود. با اضافه کردن رنگهایی نظیر TiO2 به روغن جلا آن را به صورت مات درآورده ، بعد برای مات کردن هر نوع رنگی بکار میرود. این ژله را پس از خشک کردن بهصورت پودر با رنگدانههایی نظیر کربنات کلسیم و سیلسس مخلوط میکنند و در انواع رنگهای مورد نیاز بکار میبرند. با عنایت به تعریف فوم بتن و نیاز ساختاری این نوع از بتن ها برای مصالح مخصوص ، کارخانه پودر سنگ آروشا تولید پودر سنگ فوم بتن را به صورت تخصصی آغاز نموده است .

اجرای پلی استر نیاز به مهارت و تجربه دارد و برای شروع بهتر است هر سطحی که می خواهد رنگ شود را در حالت افقی قرار دهید تا از سر خوردن و شوره شدن رنگ جلوگیری شود. رنگدانهها در آب نامحلول هستند. امروزه متداولترین محملهای رنگدانهها را آب یا روغن تشکیل میدهد. رنگ دانه های زرد: مهم ترین این رنگدانهها ، کرومات روی و کرومات سرب است. برای مثال سنگ نمره جوشقان یکی از سنگ نمره هایی است که در تولید پودر سنگ از آن استفاده می­شود. در صورتی که فواصل زمانی پاشیدن پلی استر بیش از ۳۰ دقیقه شود احتمال چروک شدن رنگ وجود دارد و اصطلاحا به آن سوختن رنگ می گویند. جهت عایقکاری و ضد آب نمودن چسب های کاشی (خمیری-پودری) و چسب های مخصوص سنگ آنتیک، استفاده در استخر و جکوزی با مشکل نشت آب، و همچنین سرویس های بهداشتی و نمای ساختمان میتوانید از چسب آب بند کننده استفاده نمائید. در این نوع رنگها ، رنگدانه را در یک روغن خشک شونده که استر گلیسیرین با اسیدهای چرب ، نظیر اسیدهای اولئیک و یا لینولنیک میباشد، حل میکنند. علامت این برند در سال 89 به عنوان یک آرم جهانی شناخته شد است.

اولین مرحله در تولید آهک ، استخراج سنگ معدنی است. ۶٫ استفاده از سنگهای تراورتن و مرمریت و مرمرها در فضای باز بهدلیل بارانهای اسیدی شهرهای بزرگ مثل تهران، پس از چند سال درخشندگی، کیفیت خود را از دست داده و چهره ساختمان را کهنهتر نشان میدهند. استفاده از این پودر تالک می تواند رطوبت و چربی اضافی پوست را کاهش دهد و ایده ال برای افرادی است که تعریق زیادی بر روی بدن خود از جمله دست ها و پاها دارند و بخوبی از ایجاد بوی نامطبوع بر روی بدن جلوگیری می نماید. • وجود معادن غنی و پربار کربنات کلسیم در خود شهرستان الیگودرز از مهمترین عامل کاهش هزینه تولید این محصول است. با اضافه کردن رزینهای سنتزی نظیر رزین حاصل از فنل و فرمالدئید که خاصیت پلاستیکی دارد، در روغن جلا ، رنگهای پلاستیکی حاصل میشود. آبی پروس یکی از مهمترین رنگهای آبی است. یکی از اجزای رنگهای روغنی است که در حقیقت نقش کاتالیزور را در تسریع اکسیداسیون و خشک شدن رنگها را دارد و معمولا مخلوطی از اکسید های سرب ، منگنز و کبالت در ( روغن بزرک ) بصورت استر مصرف میشود. بنابر این ابتدا به مقدار لازم به پلی استر کبالت را اضافه کرده و خوب هم می زنیم.


https://poodrsang.ir/category/کائولن/

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۳:۲۱ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)