وارش وارش .

وارش

بوتاکس پیکی

بوتاکس به نواحی دارای چین و چروک صورت تزریق می شود تا پوست جوان شود. تزریق بوتاکس لبخند و بوتاکس پیشانی یا خط مژه از جمله پرطرفدارترین تزریقات زیبایی است که در کلینیک تخصصی دکتر دکتر انجام می شود. نیلفروش زاده (اردن). در این مقاله از کلینیک ما، همه چیز را در مورد تزریق بوتاکس بخوانید و با بهترین مارک های بوتاکس آشنا شوید.

 

بوتاکس چیست؟

آیا می دانستید زمانی که لبخند می زنید، اخم می کنید، فکر می کنید، غذا می خورید یا می خوابید، حرکات صورت شما با انقباض و شل شدن عضلات صورت و گوشه لب ها همراه است و به مرور زمان با حرکات کوچک ماهیچه ای می تواند خطوط ریز ایجاد کند. پنجه کلاغی، خطوط عروسکی و چین و چروک های پویا روی صورت شما. وقتی این خطوط ظاهر می شوند عمیق تر و عمیق تر می شود.

بوتاکس نام تجاری سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. در غلظت های بالا، این سم می تواند باعث نوعی فلج عضلانی به نام بوتولیسم شود که در غلظت های بالا اغلب می تواند با مسمومیت غذایی همراه باشد. تزریق بوتاکس با تاثیر بر عضلات نواحی مختلف صورت می تواند به کاهش انقباض این نواحی کمک کند و در نتیجه باعث رفع مشکلاتی مانند چین و چروک در نواحی اطراف چشم، پیشانی و قسمت های پایینی صورت می شود. ، و به طور کلی صورت را جوان می کند.be

یکی از مشکلات جدی بوتولیسم فلج عضلانی است، دانشمندان راهی برای استفاده از آن به نفع مردم پیدا کرده اند. برای از بین بردن چین و چروک های صورت، بوتاکس در مقادیر کم و رقیق شده (ضعیف شده) مستقیماً به عضلات خاصی تزریق می شود تا انقباض عضلانی را آرام و کنترل کند که به تزریق بوتاکس معروف است. FDA چنین استفاده ای را در اواخر دهه 1980 تایید کرد

 

تزریق بوتاکس چگونه عمل می کند؟

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از موارد نیازی به بیهوشی نیست اما بهتر است قبل از تزریق بوتاکس بیهوش شود که باعث درد و ناراحتی کمتری برای فرد می شود. بوتاکس با یک سوزن ظریف به عضلات و نواحی خاصی از صورت که توسط پزشک متخصص مشخص شده است تزریق می شود. محل های تزریق باید ابتدا به طور کامل از آرایش پاک شوند و سپس با یک سواب الکلی تمیز شوند. متخصص پوست محل های مناسب تزریق را مشخص می کند و سپس در همان محل صورت را با دقت تجدید می کند.

 

نقطه تزریق بوتاکس صورت

بوتاکس سیگنال های عصبی را برای هدف قرار دادن عضلات مسدود می کند. عضله تزریق شده را نمی توان با رشد پالپ از عصب به عضله بازسازی کرد و باعث می شود چین و چروک ها شل شوند اما سفت نشوند و شکل آن تجدید شود. سم بوتولینوم برای کاهش چین و چروک صورت و ایجاد ظاهری جوان تر در افراد مبتلا به فلج عضلات بدن استفاده می شود.

مانند چین و چروک های ناشی از چین و چروک بین ابرو یا پیشانی و چروک های اطراف چشم و دهان ناشی از لبخند زدن. از تزریق بوتاکس نیز در برخی موارد برای کاهش تعریق در کف دست یا زیر بغل استفاده می شود. بوتاکس همچنین برای درمان برخی بیماری ها مانند لوشیا، بلفارواسپاسم، میگرن مزمن استفاده می شود.

تزریق بوتاکس صورت، بسته به ناحیه ای از سر که بیشترین درد را در آن تجربه می کند، معمولاً در نواحی مختلف پوست سر، پاسخی برای درمان میگرن است. چه کسانی برای زیباسازی پیشانی و دور چشم بوتاکس تزریق می کنند. پوست ضخیم اندازه و عمق چین و چروک های ناشی از آفتاب سوختگی از جمله مواردی است که قبل از تزریق بوتاکس باید در نظر گرفت.

چین و چروک های عمیق ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و همچنین شلی صورت اغلب به بوتاکس پاسخ نمی دهند. لازم به ذکر است که بوتاکس پرکننده صورت نیست (یعنی چین و چروک های موجود را پر نمی کند، بلکه فقط عضلات هدف را شل می کند و از انقباض عضلانی جلوگیری می کند).

 

ماندگاری بوتاکس

اثرات بوتاکس سه تا شش ماه طول می کشد که می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با بازگشت تدریجی به فعالیت عضلانی، خطوط اخم دوباره ظاهر می شوند و ممکن است نیاز به تزریق مجدد باشد. البته بهتر است از متخصص پوست خود بخواهید در این مورد (فواصل تزریق) شما را راهنمایی کند. همچنین اگر برای تزریق بوتاکس به یک کلینیک خوب و تخصصی مراجعه کنید، تاثیر طولانی مدت این عمل زیبایی شناسی تضمین شده است.

 

مراحل لازم برای تزریق بوتاکس

متخصص پوستی که برای تزریق بوتاکس به آن مراجعه می کنید، طی معاینه و مشاوره اولیه شما را از تمام مراحلی که باید قبل از انجام این عمل زیبایی انجام دهید، آگاه می کند. به طور کلی مهمترین مراقبت های پیشگیرانه قبل از بوتاکس صورت عبارتند از:

یک هفته قبل از تزریق بوتاکس بهتر است سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید. ترکیبات موجود در این محصول ممکن است در روند بهبودی شما اختلال ایجاد کند و تورم یا کبودی ناشی از تزریق بوتاکس را افزایش دهد.

استفاده از داروهایی مانند آسپرین باید یک تا دو هفته قبل از تزریق بوتاکس کاهش یابد، زیرا این گونه داروها باعث رقیق شدن خون می شوند، بنابراین می تواند میزان خونریزی را در حین تزریق بوتاکس یا بعد از تزریق افزایش دهد.

همچنین بهتر است قبل از این عمل زیبایی از داروهای ضد التهابی با محدودیت برای کاهش کبودی ناشی از تزریق و زمان لازم برای رفع آن استفاده کنید. (کاهش مصرف دارو طبق نظر پزشک انجام شود)

 

عوارض بوتاکس صورت

هر عمل زیبایی تهاجمی و غیر تهاجمی می تواند عوارض و عواقب خاص خود را داشته باشد. تزریق بوتاکس روشی راحت و کارآمد برای رفع چین و چروک صورت است که کاملا ایمن و بدون نیاز به جراحی بوده و تنها با یک بار تزریق ساده انجام می شود. به همین دلیل تنها عوارضی که می توان برای این عمل زیبایی در نظر گرفت عوارض ناشی از ورود سوزن به پوست است که عبارتند از:

تورم موقت یکی از شایع ترین عوارض جانبی بوتاکس است و برخی افراد ممکن است سردردی را تجربه کنند که 24 تا 48 ساعت پس از تزریق ادامه می یابد.

تورم در ناحیه تزریق بوتاکس را نیز می توان یکی از شایع ترین عوارض این روش دانست، اما پس از تزریق، پزشک دستورات لازم را برای کاهش شدت این عارضه به شما می دهد.

اگر تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص و در نواحی مشخص شده انجام نشود، خطراتی را به همراه خواهد داشت و پتوز پلک یک بیماری شایع است.

 

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

درد ناشی از تزریق بوتاکس بسیار کم است و در اثر وارد کردن یک سوزن بسیار نازک در پوست ایجاد می شود و نه خیلی بیشتر. به طور کلی، سه تا هفت روز طول می کشد تا بوتاکس در نواحی آسیب دیده اثر کامل داشته باشد. البته این دوره در افراد می تواند متفاوت باشد و تا 2 هفته طول بکشد. ممکن است بعد از ۲ هفته که اثر بوتاکس بر روی نواحی تزریق شده مشخص شد، برخی از نواحی نیاز به ترمیم تزریق داشته باشند. (با تصمیم پزشک)

 

چه کسانی نباید بوتاکس تزریق کنند؟

افراد زیر 18 سال

بیماران باردار.

زنان شیرده

افرادی که مشکلات کلیوی یا بیماری مغزی دارند نباید از بوتاکس استفاده کنند.

از آنجایی که تزریق بوتاکس برای تمام چین و چروک ها و خطوط پوست موثر نیست، ابتدا باید با متخصص خود مشورت کنید تا ببینید آیا درمان دیگری برای وضعیت پوست شما مناسب است یا خیر.

 

 

مراجعه به منبع:  https://cliniczibayi.com/تزریق-بوتاکس/تزریق-بوتاکس-در-شیراز-10-بهترین-پزشک-برا

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۰:۵۹ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)