وارش وارش .

وارش

چگونه می دانید دوربین مداربسته کار می کند؟

چگونه بفهمم دوربین امنیتی روشن است؟

اگر به بازار دوربین های مداربسته دقت کنید متوجه می شوید که تفاوت های زیادی در آنها وجود دارد و می توانید از روشن یا خاموش بودن آنها به روش های مختلف مطلع شوید. شاید بپرسید از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال شده است؟ برخی از دوربین های مداربسته زمانی فعال می شوند که به طور مکرر بچرخند. ممکن است هنگام چرخاندن دوربین متوجه این نوع نویز دوربین شده باشید. این صدا به این معنی است که چرخه دوربین امنیتی در حال ضبط است. در دوربین های مداربسته مادون قرمز، چراغ های قرمز کوچکی در اطراف لنز دوربین امنیتی وجود دارد. زمانی که هوا و محیط اطراف دوربین تاریک است، این چراغ های قرمز قابل مشاهده هستند، یعنی دوربین مداربسته روشن است و قابلیت دید در شب را دارد.

پاسخ احتمالی دیگر به این سوال که "چگونه بفهمیم دوربین مدار بسته روشن است؟" استفاده از مانیتور است. به عبارت دیگر می توانید با استفاده از مانیتور منطقه ضبط شده توسط دوربین مدار بسته را مشاهده کنید و تمامی تصاویر ثبت شده را بر اساس تاریخ و زمان بررسی کنید. بنابراین، اگر دوربین مداربسته شما تمام لحظات را ضبط می کند، می توانید نتیجه بگیرید که دوربین امنیتی روشن است و به درستی کار می کند. در غیر این صورت باید با کمک یک متخصص در این زمینه مشکلات مربوط به دوربین مدار بسته را بررسی کنید.

راه دیگر برای اطلاع از روشن بودن دوربین مداربسته، ردیاب های الکترونیکی است. دوربین های مدار بسته سیگنال های دقیقی را با استفاده از آشکارسازهای الکترونیکی تولید می کنند. یعنی دستگاه شما روشن است و به درستی کار می کند. سیگنال‌های استاندارد سیگنال‌های ویدئویی هستند که برای انتقال روی یک رسانه آماده هستند. دوربین های تحت شبکه، بی سیم یا سیمی، دارای LED وضعیت هستند که می تواند روشن/خاموش بودن دوربین مدار بسته را تشخیص دهد. برای این منظور می توانید با استفاده از ال ای دی متوجه شوید که دوربین مداربسته روشن و کار می کند یا اینکه وای فای متصل است.

 

چگونه می دانید دوربین مداربسته کار می کند؟

1. بررسی حرکت دوربین و لنز: همانطور که گفته شد، با حرکت دادن دوربین مداربسته می توانید متوجه روشن بودن آن شوید. برای مثال دوربین های مداربسته اسپیددام قابلیت چرخش و حرکت دارند. در این نوع دوربین ها قابلیت کنترل از راه دور دارند و با جابجایی آنها به 4 روش اصلی می توان به صورت لحظه ای تصاویر را ثبت کرد. از سوی دیگر، اگر لنز دوربین بسته ثابت یا قابل تنظیم باشد، با نزدیک شدن به سوژه روی آن حرکت می کند و از بیرون به راحتی قابل مشاهده است. چرخش و حرکت دوربین ها توسط مدار بسته ثبت می شود و تصاویر در دو جهت افقی و عمودی ثبت می شوند. به همین ترتیب، ممکن است متوجه شوید که دوربین بسته به خوبی کار می کند و همچنان کار می کند.

2. نور مادون قرمز دوربین مداربسته خود را بررسی کنید: اکثر دوربین های مداربسته موجود در بازار امروزه دارای قابلیت دید در شب هستند. با استفاده از این ویژگی می توانید در شب با استفاده از نور مادون قرمز تجسم فوری ارائه دهید. لامپ های مادون قرمز با استفاده از LED های تعبیه شده در لنز دوربین مدار بسته محیط را هدف قرار می دهند. بنابراین می توانید به راحتی دستگاه را در شب بررسی کنید تا ببینید دوربین مداربسته روشن است یا خیر.

3. استفاده از نرم افزار دوربین مداربسته: در دنیای اینترنت نرم افزارها و اپلیکیشن های متعددی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان وجود دوربین های مداربسته را تشخیص داد.

4. روشن بودن دوربین مداربسته را با کمک تنظیمات شبکه مشخص کنید: در قسمت قبل گفتیم که با استفاده از مدیریت شبکه وای فای می بینیم که دوربین مداربسته روشن است. اگر دوربین مداربسته شما از نوع شبکه ای است، می توانید با جستجوی شبکه در تلفن همراه متوجه روشن بودن دوربین مداربسته خود شوید.

5. استفاده از ابزار الکترونیکی ضد جاسوسی: این روش به تجهیزات خاصی نیاز دارد. اگر می خواهید از دوربین های امنیتی استفاده کنید، باید آنها را در مکانی امن نگهداری کنید. به نظر ما این روش غیراخلاقی است. برای مقابله با این دوربین ها باید از تجهیزات الکترونیکی و وسایل خاصی مانند آشکارسازهای مغناطیسی استفاده کرد. با کمک این تجهیزات می توانید سیگنال های دوربین های جاسوسی و مخفی را دریافت کنید.

6. استفاده از ابزار و تجهیزات ردیابی: طیف وسیعی از تجهیزات الکترونیکی در بازار دوربین مداربسته موجود است که از طریق آنها می توان به وجود دوربین های مداربسته پی برد. این نوع دوربین ها به تجهیزات و دستگاه های جاسوسی معروف هستند. که در دسترس عموم نیستند و در مناطق نظامی بیشترین تاثیر را دارند. اگر دوربین های مداربسته در این نوع مناطق وجود دارد، می توانید با استفاده از این نوع ابزارها به آنها پی ببرید. یکی از ابزارهای تشخیص دوربین مداربسته، ردیاب است که امواج و سیگنال های دوربین مداربسته مخفی بی سیم را بررسی می کند. اگر دوربین مداربسته به برق وصل یا حتی خاموش باشد، این نوع دوربین ها اصلا کار نمی کنند.

 

نوع دیگری از تجهیزات تشخیص سیگنال در دوربین های مدار بسته، تشخیص میدان مغناطیسی است. به عبارت دیگر، آنها به دنبال میدان های مغناطیسی هستند که باعث ایجاد جریان الکتریکی در مدارهای الکتریکی می شوند. دوربین های مدار بسته با برق و برق کار می کنند. به همین دلیل است که یک میدان مغناطیسی توسط جریان های الکتریکی در اطراف دوربین مداربسته ایجاد می شود که می توانید آن را در محل دقیق دوربین امنیتی تشخیص دهید.

لینک مقاله: https://bazaar-baz.com/product-category/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c/%d8%af%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7/

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۹:۴۴ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)