وارش وارش .

وارش

اثرات نوشیدن آب بر سلامت پوست و مو

آب آشامیدنی فاطمه حبشی
یکی از بهترین عادات برای بهبود سلامتی که توسط همه پزشکان توصیه می شود، نوشیدن منظم و مداوم آب است. در این مقاله می خواهیم شما را از فواید نوشیدن آب به صورت مکرر و تاثیرات آن بر سلامت جسمی، طراوت و زیبایی پوست آگاه کنیم.
عنوان اصلی این هیئت
فواید آب آشامیدنی
آب یک داروی شفابخش و سالم برای بدن انسان است. نوشیدن آب زیاد تمام سموم بدن را دفع می کند و فواید زیادی دارد. از آنجایی که همه ما می دانیم که نوشیدن آب تأثیر شگفت انگیزی بر سلامتی ما دارد، باید توجه داشته باشیم که آب هر روز چگونه بر بدن تأثیر می گذارد. بدن ما حدود 60 درصد آب است و مدام در حال از دست دادن آب هستیم. به طور کلی طبق تجویز پزشکان باید روزانه 8 لیوان آب بنوشید. حتی اگر احساس تشنگی نداریم، باید در طول روز آب فراوان بنوشیم.
نوشیدن آب بیشتر به بدن شما انرژی بیشتری می دهد و عملکرد مغز را بهبود می بخشد. میزان آب آزاد شده از بدن به خصوص برای خانم ها بعد از ورزش باعث اختلال در رفتار و تمرکز آنها می شود.
بهتر است بدانید که ننوشیدن آب کافی می تواند باعث سردرد شود و بر عملکرد دستگاه گوارش تاثیر منفی بگذارد. برای افرادی که زیاد ورزش می کنند و آب کمتری می نوشند، این کم آبی بر عملکرد بدنی تاثیر می گذارد و استقامت را کاهش می دهد.
همچنین بخوانید: PRP (پلاکت درمانی) چیست؟ (مزایا و پیامدها)
نوشیدن آب زیاد نیز به کاهش وزن کمک می کند. اگر روزی دو لیتر آب بنوشید می توانید مصرف انرژی بدن را افزایش دهید و متابولیسم بدن را تسریع کنید، بنابراین در کاهش وزن نیز بسیار موثر است. با نوشیدن آب قبل از غذا، فرد غذای کمتری می خورد و در نتیجه کالری کمتری مصرف می کند.
از دیگر فواید و فواید آب آشامیدنی است
درمان یبوست
جلوگیری از سرطان مثانه و روده بزرگ
کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه
آکنه را از بین می برد و پوست را نرم می کند
به هضم غذا کمک می کند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد
استرس را کاهش دهید
درمان اختلالات قاعدگی
درمان بیماری های چشم
چه زمانی در طول روز آب بنوشیم؟
زمانی که قبل از مسواک زدن از خواب بیدار می شوید، ۲ تا ۴ لیوان آب بنوشید و بعد تا نیم ساعت چیزی نخورید، بهتر است نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید، دستگاه گوارش را تقویت می کند.
مهم است که به یاد داشته باشید تا دو ساعت بعد از صبحانه، ناهار و شام آب ننوشید. اگر نمی توانید صبح ها با معده خالی آب زیادی بنوشید، می توانید در روزهای اول با یک لیوان آب شروع کنید.
اثرات نوشیدن آب بر روی پوست
همانطور که گفته شد صبح ها قبل از ناشتا آب بنوشید. این امر باعث افزایش سلامت و زیبایی پوست می شود.بدن برای عملکرد صحیح در ابتدای روز به رطوبت کافی نیاز دارد. با این روش سلول های پوست را تقویت می کنید و مواد سمی را از بدن خارج می کنید و در نتیجه خاصیت ارتجاعی به پوست می بخشید و از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می کنید.
همچنین بخوانید: ماساژ صورت در منزل (راهنمای گام به گام ماساژ در منزل)
محققان معتقدند زنانی که روزانه یک و نیم لیتر آب می نوشند پوست سالم و شاداب تری دارند.
تاثیر آب آشامیدنی بر روی مو
نوشیدن آب کم می تواند بر رشد مو تاثیر منفی بگذارد و باعث خشکی و شکننده شدن موها شود.اگر موهای شما به اندازه کافی مرطوب نباشد، موهای شما به شدت آسیب دیده، می ریزند و نازک می شوند. آب در طول روز تاثیر زیادی در رشد، کیفیت و درخشندگی موها دارد و موها همیشه سالم هستند. نکته مهم این است که نوشیدن آب با معده خالی تاثیر زیادی بر کیفیت موهای شما دارد.
اگر همه می دانستند به طور متوسط ​​8 لیوان آب در روز بنوشند، خطر ابتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه را کاهش می دادند. همچنین این مقدار آب کافی روده بزرگ را پاکسازی می کند و باعث جذب بهتر غذا می شود که خود به رفع مشکلات پوستی کمک زیادی می کند.
امیدوارم این مقاله در سایت کلینیک زیبایی فاطمه حبشی برای شما مفید بوده باشد.

https://fatemehhabashi.com/the-effect-of-drinking-water-on-skin-and-hair-health/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۴:۲۵ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)