وارش وارش .

وارش

اصول مراقبت از کودک

نوزادان و کودکان زیباترین موجودات جهان هستند. آنها به دلیل شرایط جسمانی نیاز به مراقبت و مراقبت اولیه دارند. رعایت این قوانین و اصول برای حفظ سلامت کودکان و رشد مطلوب آنها در نظر گرفته شده است. اجرای این اصول توسط خانواده قابل انجام است. البته پرستار کودک نیز می تواند در این مورد کمک کند. اما بهتر است از کودک زیر نظر متخصص اطفال نگهداری شود. در مقاله زیر قوانین نگهداری از کودک را توضیح خواهیم داد.

 

اصول مراقبت از کودک

در این مورد با توجه به اطلاعات، اصول حمایت از کودک نیز وجود دارد که برخی از این اصول مطرح و توضیح داده شده است. این اصول کلیدی عبارتند از:

غذای بچه

یکی از اساسی ترین و مهم ترین اصول در مراقبت از کودک، موضوع شستشو است. این اصل در حال شکل گیری است. کودک باید هر دو یا سه بار یک بار در طول روز تغذیه شود. در شش ماه اول زندگی کودک به شیر مادر وابسته است. شیر مادر خود حاوی مواد مغذی و آنتی بادی های حیاتی است. مادر حداقل 10 دقیقه را صرف شیر دادن به نوزاد می کند. اگر شیر مادر کافی نیست، استفاده از شیرخشک به عنوان غذای کمکی توصیه می شود و این موضوع باید زیر نظر متخصص اطفال باشد.

 

آروغ زدن و اصول والدین

دومین قانون مهم در مراقبت از نوزادان و کودکان آروغ زدن پس از نوشیدن شیر است. زیرا نوزادان هنگام مکیدن و ورود به معده هوا را می بلعند که باعث ایجاد گاز و قولنج در معده نوزاد می شود. برای این کار کودک را به آرامی با یک دست در آغوش بگیرید و روی سینه خود بگذارید تا چانه کودک روی شانه شما قرار گیرد. با دست دیگر، به آرامی پشت کودک را لمس کنید تا زمانی که او بیرون بیاید.

 

مراقبت از بند ناف نوزاد

یکی از وظایف مراقبتی و اصول مراقبت از کودک، مراقبت از رحم کودک است. شما باید بسیار

مراقب باشید که طناب را به زور از فرزندتان نگیرید و آن را پاره نکنید. کودک خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله نخی تمیز خشک کنید. قبل از دست زدن به بند ناف نوزاد دست های خود را کاملا بشویید. هر بار که به بدن کودک نگاه می کنید. مطمئن شوید که بافت جنین خشک است و عفونی نشده است. در صورت تورم و عفونت بند ناف حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

 

بازی کودکان

امروزه بازی نقش مهمی در کودکان دارد و کارشناسان معتقدند استفاده از بازی های فکری می تواند به رشد مغز کودک کمک زیادی کند. بازی های کودکانه برای فعالیت بدنی و ذهنی کودک مفید است.

 

عادات تغذیه ای در اصول مراقبت از کودک

در آن صورت سعی کنید به کودکان توضیح دهید که بهتر است به جای تنقلات بازار، میوه و سبزیجات مصرف کنند. تغذیه کودکان به طور مستقیم بر رشد آنها تأثیر می گذارد.

 

پسر بچه

یکی از مسائل و اصولی که در نگهداری از کودکان حائز اهمیت است، بحث نظافت و بهداشت کودکان است که باید بر اساس اصول و برنامه ریزی های مشخص انجام شود. بهتر است برنامه استحمام نوزاد را منظم و هر چند روز یا هر روز تنظیم کنید.

 

 

ماخذ:https://avalsafiresalamat.com/پرستار-کودک/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۴:۱۹ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)