وارش وارش .

وارش

مضرات استفاده مکرر از کرم پودر بر روی پوست

یکی از محبوب ترین محصولات آرایشی و بهداشتی کرم پودر است. فونداسیون می تواند پوست شما را بی عیب و نقص نشان دهد. اما استفاده نادرست می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، بنابراین سعی کنید با رعایت اصول استفاده از این محصول از این اشتباهات جلوگیری کنید. کرم پودرهایی که ماندگاری بالایی دارند، کرم پودرهایی که با نام آرایش کرم پودر وارد بازار شده اند، چون لایه ای ضخیم و سنگین روی پوست صورت شما تشکیل می دهند، می توانند برای مدت کوتاهی عیوب صورت شما را بپوشانند. با این حال، در دراز مدت، جوش ها حتی می توانند روی صورت ظاهر شوند. کرم پودرها در صورت استفاده مداوم و نادرست، بافت اصلی پوست شما را از بین می برند و رنگ پوست شما را کدر می کنند. این کرم ها می توانند باعث ایجاد جوش های سر سیاه روی پوست شما شوند.

مواد خامه پودر

به طور کلی کرم پودر به سه دسته کلی تقسیم می شود. کرم پودر پایه آب، کرم پودر پایه روغن و کرم پودر سیلیکون. هر کدام از این کرم پودرها برای انواع پوست و حتی برای آب و هوای زندگی مردم مناسب هستند. در ترکیبات آنها بسیاری از مواد دیگر مانند مواد نگهدارنده برای جلوگیری از ورود باکتری ها، سیلیکون ها برای ایجاد لطافت و نرم کننده کرم پودر روی صورت، انواع سرامیدها برای ایجاد صافی و جلوگیری از ایجاد خطوط و خطوط روی صورت و ... وجود دارد.

آسیب ناشی از استفاده مکرر از کرم پودر برای پوست

نوع کرم پودر

این گوشی را می شناخت

رایج ترین و محبوب ترین شکل کرم پودر است. زیرا استفاده از آن آسان است و به پوست پوشش طبیعی می دهد. این کرم ها به طور کلی برای پوست های معمولی تا خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از کرم های بدون روغن استفاده کنند. مقداری پودر مایع را روی صورت خود بریزید و با استفاده از یک پد یا انگشت آن را در تمام صورت پخش کنید.

کرم

این کرم ها بسیار مرطوب کننده هستند و مخصوصا برای پوست های خشک مناسب هستند. همچنین به دلیل بافت سنگینی که دارد نیاز به جذب خوب پوست دارد.

یک بشقاب

این کرم قدرت پوشانندگی بالاتری دارد معمولا به صورت پودر فشرده می شود و به دو صورت روغنی (سوپرا) و خشک (آکوا) می باشد و به کمک اسفنجی که معمولا روی آن قرار می گیرد استفاده می شود.

چوب قلم

این کرم پودر بافت سنگینی دارد و برای پوشاندن لک و قرمزی پوست بسیار مناسب است. مقداری از آن را در جای خود قرار می دهیم و با اسفنج پاک می کنیم.

کانسیلر

کانسیلرها مانند کرم پودر به صورت جامد و کرم موجود می باشند. اما بهتر است از کانسیلر استفاده کنید زیرا وزن کرم پودری که روی پوست می زنیم با پوست دور چشم همخوانی ندارد.

 

عوارض کرم های آرایشی

بثورات پوستی

یکی از عوارض استفاده از روغن پودری که افراد مبتلا به مشکلات پوستی را درگیر می کند، پوست است. افرادی که به دنبال صورت خود هستند و از فونداسیون و روغن آرایش اشتباه استفاده می کنند، منافذ پوست را با رنگدانه ها و مواد شیمیایی دیگر پر می کنند. بسته شدن منافذ پوست می تواند منجر به آکنه شود.

چین و چروک های پوست

چروک شدن پوست یکی دیگر از عوارض استفاده طولانی مدت از پودر است. در واقع بهترین حالت استفاده از پودر به صورت موقت و کوتاه است. هر چه مدت زمان ماندگاری محصول بیشتر باشد، وزن محصول نیز بیشتر می شود. اگر این مواد سنگین برای مدت طولانی روی پوست باقی بمانند از تنفس طبیعی آن جلوگیری می کنند. پوستی که نمی تواند در طول روز خوب نفس بکشد به مرور زمان دچار کمبود اکسیژن می شود. کمبود اکسیژن در پوست منجر به تجزیه کلاژن پوست و ساختار آن می شود. همه این عوامل به فرآیندهای بازسازی طبیعی پوست کمک می کنند. نقص در عملکرد ترمیم و بازسازی پوست باعث ایجاد چین و چروک پوست می شود.

رنگ پوست

استفاده مداوم از این محصول و اغلب باعث می شود در دراز مدت پوست آنها دچار لکه های مختلف شود. در واقع یکی از عوارض استفاده از کرم پودر تغییر رنگ پوست به مرور زمان است. این موضوع زمینه را برای بروز انواع جوش های پوستی فراهم می کند.

پوست خشک

این عارضه می تواند یکی از عوارض استفاده از طلق باشد، یعنی افرادی که به طور طبیعی پوست خشک و حساس دارند با استفاده نادرست از طلق مشکلات خود را افزایش می دهند.

تشدید آکنه با کرم پودر

یکی از عوارض رایج استفاده از کرم پودر بدتر شدن آکنه صورت است. اکثر کرم پودرها پایه سنگینی دارند که منافذ پوست را می بندد و آکنه و جوش را تشدید می کند.

 

منبع مقاله: https://moorashin.com/بهترین-کرم-پودر-از-نظر-پزشکان/

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۶:۳۵ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)