وارش وارش .

وارش

فلاش عکس – راهنمای انتخاب و خرید فلاش عکس

عکاسی با فلش یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای عکاسان حرفه ای است. اگر هرگز از دوربین برای عکاسی استفاده نکرده اید، نمی توانید درک کنید که چقدر می تواند در کیفیت عکس ها موثر باشد.

اکثر دوربین ها مجهز به فلاش داخلی هستند تا مقداری از نور مورد نیاز برای عکاسی را تامین کنند، اما از این نورها به صورت حرفه ای استفاده نمی شود. با استفاده از نورپردازی فضای باز یا نورپردازی استودیویی، کیفیت های متفاوتی را در عکس های خود خواهید دید. مهم ترین مسئله در انتخاب فلاش استودیویی توجه به مشخصات فنی و مشخصات آن و کیفیت نور آن است.

 

انواع عکاسی با فلاش

فلاش خارجی:

این نوع چراغ های قابل حمل که به عنوان چراغ های فلاش نیز شناخته می شوند، ابزار مفیدی برای عکاسی در فضای باز هستند. فلش یک ابزار مفید برای عکاسان پرتره، عروس و عکاسان خبری است. فلاش خارجی کیفیت نور بسیار بهتری نسبت به فلاش داخلی دوربین دارد. خود فلاش در سه مدل Normal، Auto و TTL تولید می شود. بهترین نوع فلاش اکسترنال مدل TTL است که از جدیدترین فناوری برای روشن کردن هوشمندانه سوژه شما استفاده می کند. به عبارت دیگر با اندازه گیری نور محیط و سوژه، فضای لازم و سوژه را با میزان نور لازم روشن می کند.

 

استودیو فلش آنالوگ:

یکی از قدیمی ترین و ساده ترین نمونه های فلاش عکاسی نوع آنالوگ است. تنظیم روشنایی در نورپردازی تصویر آنالوگ نوع اول امکان پذیر نبود. مدل های جدیدتری که امروزه مورد استفاده بسیاری از عکاسان قرار می گیرند دارای دکمه هایی بر روی بدنه فلاش برای تنظیم دستی هستند. در مقایسه با فلاش داخلی دوربین و حتی فلاش بارق، فلاش آنالوگ کارایی بسیار بالاتری دارد. با استفاده از نورپردازی استودیویی می توانید زاویه و جهت نور را بهتر کنترل کنید.

 

فلاش دیجیتال:

فلاش دیجیتال با استفاده از یک سنسور حساس به نور، فرآیند تنظیم نور را به طور کامل خودکار تنظیم می کند. سنسورهای تعبیه شده در فلاش نور محیط را اندازه گیری کرده و در شرایط مختلف نور مورد نیاز را ساطع می کنند. این نوع فلاش عکاسی در صورت سازگاری با دوربین، می تواند میزان نوردهی و خروجی نور را تنظیم کند. فلاش دیجیتال دارای امکانات بیشتری نسبت به فلاش آنالوگ است. این نوع فلاش دارای نمایشگری برای نمایش تغییرات در عملکردها و گزینه ها می باشد.

 

عکاسی با فلاش قابل حمل:

نورپردازی فلاش قابل حمل در مدل استودیویی با عملکردهای بسیار مناسب برای عکاسی حرفه ای. این نوع فلاش برای افرادی که خواهان کنترل کامل بر تنظیمات نور هستند مناسب است. فلاش قابل حمل از منابع برق قابل حمل استفاده می کند. این منبع انرژی می تواند یک باتری متصل به بدنه فلش یا یک منبع انرژی به شکل باتری ماشین باشد که با کابل به بدنه فلش متصل می شود. این نوع فلاش عکاسی به شما امکان عکاسی و عکس برداری در داخل یا خارج از منزل را می دهد. فلاش قابل حمل مزایای زیادی برای عکاسان تجاری، پرتره، عروس، معماری، داخلی و غیره دارد. بزرگترین مزیت فلاش پرتابل برای عکاسان آتلیه خلاص شدن از شر چند سیم برق دست و پا گیر است.

 

برای کدام شاخه های عکاسی به فلاش نیاز دارید؟

انتخاب نوردهی مناسب عکس و به کارگیری اصول نورپردازی کیفیت عکس های شما را افزایش می دهد. نور عکاسی باید با توجه به شاخه عکاسی و مناسب برای سوژه انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس در فضای باز هستید، به یک نور یا فلاش قابل حمل نیاز دارید. عکاسی فلش اغلب در عکاسی رویداد، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، عکاسی خبری، عکاسی پرتره و مدلینگ در فضاهای بیرونی و استودیویی، طراحی داخلی و عکاسی معماری و غیره کاربرد دارد.

 

مزایا و کاربردهای استفاده از چند فلاش استودیویی

بدون شک استفاده از منابع نوری عکاس را از خلق تصاویر متفاوت و جدید باز می دارد. با استفاده از 2 یا چند فلاش می توانید نور بیشتری دریافت کنید و ایده های خلاقانه خود را محقق کنید. در ادامه به مزایا و کاربردهای چند چراغ می پردازیم

استفاده از فلاش عکاسی برای هدایت و ایجاد سطح و عمق در عکس ها.

استفاده از فلاش برای جداسازی عناصر و سوژه ها می تواند بسیار جالب باشد.

برای ایجاد کنتراست رنگ، نوری با دمای رنگ های مختلف ایجاد کنید

کنتراست و شفافیت سوژه ها را افزایش دهید

استفاده از عکاسی برای انجام مراحل تصویربرداری

استفاده از تکنیک های مختلف نورپردازی برای ایجاد تصاویر خلاقانه و جالب

 

 

برای خرید فلش استودیویی باید به چه فاکتورهایی توجه کنم؟

قدرت و قدرت نور:

قدرت و شدت نور تصویر با شماره راهنمای یا به اختصار GN نشان داده می شود. مهمترین فاکتور در انتخاب فلاش استودیویی قدرت نورپردازی دستگاه است. بنابراین مقدار GN نیز باعث افزایش قدرت نور فلاش می شود. بنابراین، اگر به نور بیشتری برای عکاسی نیاز دارید، باید به دنبال نوری با GN بالاتر باشید. توجه داشته باشید که می توانید میزان نور را کاهش دهید اما نمی توانید قدرت آن را فراتر از توان نهایی دستگاه افزایش دهید.

 

کیفیت نور فلاش:

فلاش داخلی هرگز خلاقیت و ایده های شما را زنده نمی کند و شما را برای استفاده از سبک های مختلف نور محدود نمی کند. از سوی دیگر، با فلاش استودیویی، طیف وسیع تری از قابلیت های نورپردازی را خواهید یافت. داشتن درک صحیح از نور و اصول نورپردازی اولین قدم برای حرفه ای شدن است. استفاده از فلاش های با کیفیت می تواند کنترل رنگ، کنتراست و شدت نور عکس را افزایش دهد. تراز سفیدی صحیح عکس ها موضوع مهمی در نورپردازی و ویرایش عکس هاست، بهتر است هنگام عکاسی از نور باکیفیت در نظر گرفته شود.

 

سرعت انتشار نور:

سرعت ارسال نور از فلاش باید با سرعت دوربین مطابقت داشته باشد تا نور کافی وارد فلاش شود. این موضوع هنگام استفاده از تکنیک های عکاسی با سرعت بالا برای کمک به تهیه تصاویر تبلیغاتی خلاقانه بسیار مهم است.

زمان شارژ فلش:

پس از استفاده از فلاش عکاسی، مدتی طول می کشد تا دستگاه شارژ شود تا بتوان دوباره از آن استفاده کرد. هنگام عکاسی از سوژه های خاص یا اجرای تکنیک های خاص، ثانیه ها بسیار مهم هستند. گاهی اوقات لازم است آنچه را که در حال رخ دادن است در چند ثانیه ضبط کنید. به همین دلیل انتخاب فلاش عکس با مدت زمان شارژ کوتاه بسیار موثر است و در طول شکار به شما کمک می کند.

 

ظرفیت TTL:

عملکرد TTL یک گزینه مفید در عکاسی حرفه ای با فلاش در نظر گرفته می شود. یک لنز یا فلاش از طریق عکاسی TTL با دوربین آنلاین می شود، میزان نور دریافتی لنز دوربین را اندازه گیری می کند و شدت نور را بر اساس این اطلاعات تنظیم می کند. در این مدل فلاش عکس قبل از شلیک یک نور اولیه از خود ساطع می کند. قرار گرفتن زودهنگام در معرض نور در پرتره ها باعث کوچک شدن مردمک ها می شود و از قرمزی چشم در عکس ها جلوگیری می کند.

 

ابزارها یا ماژول ها:

استودیوهای فلش موجود در بازار دارای قابلیت ها و امکانات مختلفی هستند که هر کدام می توانند در فرآیند عکاسی بسیار مفید باشند. مدل های ارزان قیمت استودیو نورپردازی فلش دارای ویژگی های اولیه هستند اما در نسخه های حرفه ای تر می توانید از امکانات مختلفی مانند پرتاب نور با سرعت بالا، کنترل فلاش از طریق فلاش، ماسک برای عکاسی پس زمینه سفید و ... بهره مند شوید.

 

خروجی نور مدل:

امروزه اکثر چراغ قوه های موجود در بازار مجهز به چراغ مدل هستند. نورپردازی مدلسازی به نورافکن ها و هالوژن ها اشاره دارد که برای روشن کردن سوژه برای فوکوس بهتر، عکاسی در نور کم و غیره استفاده می شود. مدل سازی پرتو حرفه ای توانایی روشن کردن صحنه های محدود در تولید ویدئو را دارد.

پایه فلاش استاندارد برای اتصال انواع اصلاح کننده ها:

تولیدکنندگان فلش از پایه نمونه به عنوان استاندارد برای تولید محصولات خود استفاده نمی کنند. در نتیجه هیچ مبنای استاندارد و پایداری برای اتصال قطعات وجود ندارد. در انتخاب فلاش استودیویی به نوع پایه سازگار با سایر لوازم جانبی توجه کنید. البته لازم به ذکر است که بیشتر پیکان ها از پایه Bowens مدل S استفاده می شوند.

 

اهمیت کیفیت نور در مدل سازی فلیکر برای ضبط رنگ واقعی

با انتخاب فلاش مناسب برای استودیو، می توانید رنگ ها را بهتر کنترل کنید و از نویز در قسمت های تاریک تصویر جلوگیری کنید. بحث در مورد مزایای نور فلاش که مستقیماً بر رنگ های تصویر تأثیر می گذارد، هنگام عکاسی از بسیاری از سوژه ها مهم و مهم است. تصور کنید از 10 نوع ناخن مختلف عکس بگیرید و آنها را در کنار یکدیگر بکشید. قوانین عکاسی حرفه ای می گوید که هنگام عکاسی باید بهترین نتیجه را بگیرید. برای رسیدن به این هدف باید از نورهای استودیویی برای نورپردازی معمولی استفاده کنیم.

فلاش های حرفه ای مطابق با استاندارد کیفیت نور به نام CRI هستند که مخفف عبارت Color Rendering Index است. سطح CRI فلاش استودیویی سطح کیفیت نور را تعیین می کند. هر چه CRI فلاش بالاتر باشد، نور استاندارد بیشتری ساطع می کند و به شما کمک می کند رنگ های واقعی تری در عکس های خود داشته باشید. این سوال در عکاسی تجاری از بسیاری از محصولات بسیار مهم است. شاخص CRI در نور خورشید 100 است. به این معنی که همه رنگ ها در نور خورشید به درستی دیده می شوند. هیچ فلاش یا منبع نوری با شاخص CRI کمتر از 92 نمی تواند رنگ ها را به درستی بازتولید کند. شاخص CRI فلاش استاندارد و حرفه ای بالای 95 است.

 

با استفاده از مدل سازی فلش

لامپ مدلینگ در واقع لامپی برای ایجاد نور پیوسته است که در نزدیکی لامپ اصلی عکاسی قرار دارد. این نوع لامپ با ایجاد یک نور ثابت و پایدار که نور را روشن می کند به عکاس کمک می کند. به طور دقیق تر، لامپ مدل نشان می دهد که نور کجا می تابد و سایه ها چگونه قرار می گیرند. گاهی اوقات از این نور برای روشن کردن سوژه و فوکوس مناسب روی مناطق کم نور یا تاریک استفاده می شود. خروجی نور این نوع لامپ کم است و نوری شبیه به لامپ مطالعه تولید می کند. اما در برخی از مدل های حرفه ای، این مرد قدرت بیشتری پیدا کرد. در برخی از مدل های فلاش استودیویی می توان با افزایش سایز نور اصلی، روشنایی نور مدل سازی را افزایش داد.

 

استفاده از چراغ های پر سرعت

هنگامی که دکمه شاتر دوربین را برای گرفتن عکس فشار می دهید، پرده اول برای کسری از ثانیه باز می شود و نور همزمان روشن می شود، سپس پرده دوم سنسور را می پوشاند. در دوربین های پرسرعت، به محض فشردن دکمه شاتر، پرده دوم از پشت پرده اول شروع به حرکت می کند. در چنین حالتی، بخشی از تصویر با فلاش نور تاریک می شود. بنابراین نور عکس با ارسال مداوم پالس های دوره ای به تمام قسمت های سنسور نور کافی را فراهم می کند.

فلاش پرسرعت یک ابزار عالی برای عکاسان تجاری و صنعتی است. این فلاش ها به ثبت رویدادهای اکشن در تصاویر خلاقانه به روشی قدرتمند کمک می کنند. حتماً تصاویر پاشیده شده از مایعات و نوشیدنی ها را دیده اید که با استفاده از عکاسی با سرعت بالا ساخته شده اند. عکسبرداری قطرات و مقداری مایع منجمد در هوا فقط با سرعت شاتر بالا و فلاش های پرسرعت امکان پذیر است.

ویژگی های استودیو فلش حرفه ای برای انتخاب و خرید

 

هزینه عکاسی

هنگام انتخاب فلاش استودیویی، با بررسی قیمت محصولات موجود در بازار، گزینه های خود را محدود کنید. برای راه اندازی یک استودیو حرفه ای نیاز به تجهیزات زیادی است. بنابراین، می توانید تجهیزات خود را مرحله به مرحله آماده کنید و برای هر نوع محصول هزینه بیشتری صرف کنید. برای خرید یک فلاش حرفه ای برای عکاسی فاین آرت یا عکاسی معمولی نیازی نیست پول زیادی خرج کنید. اما اگر حرفه شما عکاسی تجاری است و محصولات مهمی پیش روی شماست، حتما باید از فلاش های استاندارد با برندهای معروف استفاده کنید.

 

یک فلاش استودیویی طولانی مدت انتخاب کنید

چراغ های عکاسی مانند هر وسیله نورپردازی دیگر عمر محدودی دارند. در انتخاب فلاش استودیویی به میزان مقاومت نور، کیفیت نور و کیفیت ساخت کلی فلاش توجه کنید.

 

گرمای فلاش استودیویی

لامپ هایی که برای روشنایی استودیو استفاده می شوند در حین استفاده گرما تولید می کنند. این باعث می شود که لامپ در هنگام استفاده از نور ثابت گرم شود و کارایی آن کمتر شود. در چنین مواقعی باید دستگاه را مدتی خاموش کرد تا خنک شود. برخی از مدل های حرفه ای مجهز به سیستم خنک کننده ای هستند که دمای نور را تنظیم می کند.

 

به نگهدارنده فلاش عکس توجه کنید

نورپردازی استودیویی با پایه های مختلف (نقطه اتصال چراغ ها با سافت باکس) تولید می شود. سعی کنید چراغ قوه ای پیدا کنید که با مدل های Bowens سازگار باشد. اکثر برندهای بزرگ پایه های فلاش خود را در اندازه های Bowens تولید می کنند. به این ترتیب می توانید از اصلاح کننده های مختلف استفاده کنید.

 

نتیجه

بدون شک انتخاب فلاش آتلیه ای مناسب می تواند شما را برای ورود به مرحله جدیدی در دنیای عکاسی آماده کند. با درک بهتر تاثیر نور بر انواع مختلف می توانید عکس های ارزشمندتر و بهتری دریافت کنید. انتخاب فلاش استودیویی مناسب برای ایجاد الگوهای نورپردازی دقیق و الگوهای نورپردازی در نتیجه نهایی کار شما بسیار موثر است.

 

 

متن کامل مقاله را بخوانید: https://studiomani.ir/logo-design/

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۳:۳۰ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)