وارش وارش .

وارش

آجر نمای قرمز

یکی از رایج ترین نوع آجر نما برای استفاده در ساخت و ساز آجر قرمز است. از این نوع آجر برای نمای بیرونی و نمای داخلی ساختمان استفاده می شود. آجر قرمز دارای طیف های رنگی بالایی است. رنگ آجر از لحاظ تیرگی یا روشنی بستگی به نوع خاک معدن و نوع پخت و حرارت کوره دارد. قیمت آجر نما قرمز به شکل متری حساب می شود. استفاده از آجر قرمز باعث می شود نور خورشید به طور مستقیم به خانه نتابد و دمای هوای داخل معتدل باشد.

آجر قرمز به خاطر داشتن اکسید آهن در مواد اولیه ساخت آن، رنگ طبیعی دارد. آجرهای قرمز به شکل پلاک، ال، حصیری، لفتون و … تولید و عرضه می شوند. یکی از روشهای درست کردن آجر قرمز استفاده از خاک شیل است. روش دیگر برای درست کردن این آجرها ترکیب خاک با رنگ است. خاک شیل مقاومت آجرها را زیاد می کند. رنگ آجر قرمز با استفاده از خاک شیل روشن می شود.

انواع آجر قرمز نمای ساختمان
 

انواع آجر قرمز نمای ساختمان در کارخانه ها تولید و در بازار عرضه می شوند.

پلاک ۷ انگلیسی تیره

آجر قزاقی پلاک رستیک

آجر پرسی کف سمیرم شش ضلعی نسوز

آجر تزئینی

آجر لفتون قرمز

 

ویژگی های انواع آجر قرمز نمای ساختمان
بسیاری از ویژگی های انواع آجر قرمز نمای ساختمان در این قسمت به صورت جداگانه بیان شده اند.

پلاک ۷ انگلیسی تیره:
از این نوع آجر قرمز برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان استفاده می شود. این آجر استحکام و ثبات حجم بالایی دارد. میزان تخلخل در این نوع آجر پایین است و در برابر ضربه بسیار مقاوم است. این نوع آجر جزو آجرهای نسوز است. این آجرها در برابر حرارت و فشار بسیار مقاوم است. قیمت آجر نسوز برای نما چندین برابر سایر آجرهای نسوز است. آجرهای نسوز همچنین دارای استاندارد ثبات رنگ و ضد شوره بودن هستند.

آجر قزاقی پلاک رستیک:
آجر قزاقی پلاک رستیک یکی از بهترین انواع آجر قرمز نمای ساختمان می باشد. این آجر از خاک رس طبیعی بدون شن تولید می شود. نزدیک به ۱۲ ساعت در کوره قرار دارد تا خوب پخته شود. از این آجرها برای دادن نمای سنتی به ساختمانها استفاده می شود.

آجر تزئینی:
این آجرها هارمونی و هماهنگی فراوانی در فضا می سازند. از این آجر قرمز برای ساخت دیوارهای داخل خانه، دیوارها و تزیینات داخل آشپزخانه، تزیین اتاق خواب، ساختن شومینه و آلاچیق استفاده می کنند. از این آجرها برای نمای ویلاها و قسمت هایی از ساختمان که زیبایی آنها خیلی مهم است استفاده می شود.

آجر پرسی کف سمیرم شش ضلعی نسوز:

آجر قرمز می تواند با شکل های هندسی نیز مورد استفاده قرار گیرد. آجر شش ضلعی به خاطر اشکال هندسی که دارد باعث می شود، نمای ساختمان سنتی و کلاسیک نشان داده شود. آجر هایی که می توان از آنها هم در کف و هم در نمای ساختمان استفاده کرد دارای دو ضخامت ۲ و ۴ سانتی متری می باشند. این نوع آجر دو رنگ قرمز اخرایی و قرمز متمایل به نارنجی دارد. این نوع آجر استحکام و کیفیت بالایی دارد. همچنین میتوان همزمان در کف و نمای ساختمان از آن استفاده کرد.

آجر لفتون قرمز:
این نوع آجر قرمز دارای ۱۰ سوراخ می باشند. آجر لفتون قرمز از خاک شیل ساخته می شود. خاک شیل هنگام تولید زیر پرس زیادی قرار می گیرد. آجر لفتون قرمز دارای مقاومت بالایی است. در طول سالها استفاده این آجرها همچنان شکل خود را حفظ می کنند. این آجرها به صورت کامل پخته می شوند و دارای کیفیت خوب و رنگ های بسیار زیبا و مناسبی هستند.

مزایای استفاده از آجر قرمز

استفاده از آجر قرمز مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

1. بهترین گزینه برای به کارگیری در مناطق سردسیری هستند. چون در مقابل سرما مقاوم می باشند.

2. در مناطق شرجی هم به خاطر مقاومت بالا در برابر رطوبت قابل استفاده هستند.

3. قابل استفاده در شهرهای پر جمعیت با درصد آلودگی هوای بالا، چون آلودگی را جذب نمی کنند.

4. دارای مقاومت فشاری بالا و همچنین طول عمر و استحکام بالا می باشد.

5. دارای مقاومت در برابر سایش و لب پر شدن.

6. بالا بردن جلوه و زیبایی نمای ساختمان و تغییر نکردن رنگ و شکل آنها با گذشت زمان از امتیازات مثبت این آجرها هستند.

7. آجر قرمز یک نوع عایق حرارتی قوی است که از هدر رفتن دمای داخل جلوگیری می کند.

 

https://alborznama.ir/i-16349/%D8%A2%D8%AC%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7-%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B2-rak1


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۷:۰۲ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)