وارش وارش .

وارش

انواع کفش چرمی و روش نگه داری آن‌ها

عنوان : انواع کفش چرمی و روش نگه داری آن‌ها

 

همه‌ی ما می‌دانیم که اگر به مدت طولانی از یک کفش استفاده کنیم ممکن است مشکلات بسیاری برای پای ما ایجاد شود. بنابراین سعی می‌کنیم تا علاوه بر ظاهر زیبای کفش از کیفیت آن هم مطمئن شویم. یکی از کفش‌هایی که علاوه بر شیک بودن کیفیت مناسبی هم دارد، کفش چرمی است. کفش‌های چرمی در انواع مات، براق و در  طرح‌های مختلفی موجود هستند. برخی از کفش‌های چرمی حالت طبی و ظاهر معمولی‌تری دارند اما انواع براق آن نیز می‌توانند برای مهمانی‌ها استفاده شوند و بر خلاف کفش های پیاده روی و کتانی ها روزمره ، برای قرارهای رسمی تر استفاده میشوند

بسیاری از ما شاید تجربه خوبی از خرید این کفش‌ها نداشته باشیم. اما آشنایی با کفش چرمی نحوه نگهداری از این کفش‌ها به ما کمک می‌کند تا پول خود را دور نریزیم و مناسب‌ترین کفش را انتخاب کنیم. ما در ادامه این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با انواع زیبای کفش چرمی و اصول نگهداری از آن‌ها را آشنا شوید.

 

 

انواع کفش‌های چرمی و خاص

کفش چرم نبوک، زیبا و ظریف

رویه این کفش از لایه بیرونی پوست چرم ساخته می‌شود و به همین دلیل ظاهر ظریف‌تری نسبت به جیر و اشبالت دارد. چرم نبوک در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و دست شما برای انتخاب این کفش زیبا باز است. اگر بخواهیم در مورد جنس آن هم صحبت کنیم، باید بگویم که این کفش برای افرادی که به جنس مخمل علاقه مند هستند بسیار مناسب است.

هنگامی که شما به این کفش دست می‌زنید خواب آن نیز تغییر می‌کند. قیمت این کفش لاکچری از جیر و اشبالت هم بالاتر است و به دلیل بافتی که دارد از استحکام و ماندگاری زیادی برخوردار است. شما می‌توانید بوت و نیم بوت چرمی نبوک را خریداری کنید و سلامتی طولانی مدت را به پاهای خود هدیه کنید.

 

کفش چرم اشبالت، پرزدار و مقرون به صرفه

به لایه‌های زیرین پوست گاو یا گوساله اشبالت می‌گویند. چرم‌هایی که از این بخش استفاده و صیقل داده می‌شوند حالت پرزدار بهپ

خود می‌گیرند و معمولا کیفیت کم‌تری نسبت به جیر دارند. کفش اشبالت بسیار انعطاف پذیر است و  نوع چرم آن علاوه بر کفش، برای ساختن کیف، لباس و لوازم جانبی نیز استفاده می‌شود.

 

آکسفورد، بهترین کفش برای مراسم‌ها

کفش‌های آکسفورد ظاهر ساده و نسبتا براق دارند و به همین دلیل در مراسم‌ عروسی یا در اداره و جلسات مهم قابل استفاده هستند. این کفش‌ها دارای بند دو طرف بسته هستند و پاشنه‌ی کوتاهی دارند. علاوه بر این تا زیر قوزک پا را می‌پوشانند و در رویه‌ی کفش از دوخت ظریفی برخوردار هستند. امروزه کفش‌های آکسفورد زنانه هم به بازار آمده است و به دلیل تنوع زیادی که این کفش‌ها دارد خانم‌ها از آن استقبال زیادی می‌کنند.

 

کفش مانک استرپ، شیک و کلاسیک

این کفش برای کسانی که طرفدار استایل کلاسیک و قدیمی هستند مناسب است. مانک استرپ‌ها نوک تیز هستند و در قسمت بالایی کفش از سه لایه چرم ساخته شدند. ویژگی بارز این کفش‌ها سگک و تسمه است. این دو برای باز و بستن کفش به کار می‌روند و کار شما را راحت‌تر می‌کنند. کافیست سگک را باز و تسمه را شل کنید و بعد از پوشیدن کفش، تسمه را بکشید و سگک را محکم ببندید.

کفش مانک استرپ زبانه نسبت به سایر کفش‌ها زبانه کشیده‌تری دارد‌. بنابر این برای افرادی که پاهای کشیده تری دارند، کاربردی تر است. همجنین اگر پای شما کوچک است می‌توانید از مدل دو تسمه‌ای این کفش استفاده کنید.

 

کفش لوفر، سبک و بدون لژ

این کفش برخلاف مانک استرپ از سگک و بند تشکیل نشده و بسیار راحت و سبک است. کفش‌های لوفر ابتدا با لباس‌های روزمره استفاده می‌شدند اما امروزه افراد زیادی در اداره‌ها و مراسم‌های رسمی نیز از آن‌ها بهره می‌برند. جنس این کفش‌ها معمولا چرم یا جیر است و در انواع رنگ‌ها در بازار یافت می‌شود. شما می‌توانید این کفش‌های ساده و شیک را با لباس‌های متنوعی ست کنید. علاوه بر این برخی از کفش‌های لوفر دارای منگوله‌های چرمی و زیبایی هستند که به استایل شما ظرافت خاصی می‌بخشند.

 

بوت چوکا، ساده و پر طرفدار

این کفش چرمی در ابتدا به رنگ قهوه‌ای روشن تولید می‌شد اما اکنون با افزایش تقاضا و سلیقه‌‌های افراد، در رنگ‌های مختلفی یافت می‌شود. بوت چوکا از چرم جیر گوساله تشکیل شده و دارای حداقل دو یا سه سوراخ است تا شما بتوانید بندهای نازک این کفش را ببندید. پاشنه‌ی این کفش‌ها نیز کوتاه است و به دلیل ظاهر ساده‌ و شیکی که این کفش‌ها دارند شما‌ می‌توانید آن‌ها را در جمع‌های دوستانه هم بپوشید.

کفش رسمی پامپ، لوکس و براق

اگر طرفدار کفش‌های ورنی و براق هستید، کفش فرمال پامپ بهترین گزینه برای شماست. معمولا این کفش از چرم ورنی تولید شده و به دلیل جنس صیقلی بیش‌تر در مراسم‌ها و تالارها استفاده می‌شود. رنگ مشکی کفش رسمی پامپ طرفداران زیادی دارد و آقایان می‌توانند آن را با کراوات‌های تیره و کت و شلوار مشکی ست کنند. خانم‌ها نیز می‌توانند این کفش را با دامن و شلوار در مراسم عروسی بپوشند.

 

 

کفش چرمی ورزشی، نرم و انعطاف پذیر

کفش‌های ورزشی چرمی بسیار انعطاف پذیر هستند و شما می‌توانید به مدت طولانی با آن‌ها پیاده روی کنید. این کفش‌های چرمی ماندگاری و کیفیت بالایی هم دارند و به دلیل جریان هوایی که در داخل کفش برقرار است پای شما تاول نمی‌زند و دچار بیماری‌های قارچی نمی‌شوید. کفش چرمی ورزشی شیک و زیبا است و شما می‌توانید آن را در مکان‌های مختلف نیز بپوشید.

 

 

بهترین نکات برای نگهداری کفش چرمی

آن‌ها را در محل مناسبی نگهداری کنید

اگر می‌خواهید کفش‌های چرمی شما عمر بیش‌تری داشته باشند باید آن‌ها را در محل مناسبی بگذارید. هنگامی که به خانه می‌آیید باید حوصله کافی به خرج دهید و اجازه دهید عرق و رطوبت کفش‌های شما خشک شوند و بعد از آن‌ کفش‌های خود را در جا کفشی قرار دهید. اگر جا کفشی شما درب ندارد می‌توانید یک پارچه نرم و شیک روی کفش‌ها قرار دهید تا گرد و غبار روی آن‌ها ننشیند.

کفش‌های چرم و غیر چرم را از هم جدا کنید.

بعضی افراد ترجیح می‌دهند تا تمام کفش‌های چرم و غیر چرم خود را به زور در یک جا کفشی قرار دهند. این کار می‌تواند عمر کفش‌‌های چرمی شما را کم کند چون باعث ساییدگی و آسیب بیش‌تر کفش می‌شود. علاوه بر این گاهی سایر کفش‌ها می‌توانند باعث رنگ‌ دهی به یک دیگر می‌شوند و کیفیت هرکدام از آن‌ها کاهش می‌یابد.

بنابراین اگر برای کفش‌های چرم خود ارزش قائل هستید، بهتر است تا آن‌ها را در یک جا کفشی قرار دهید و دقت کنید که تهویه هوای مناسبی در آن مکان برقرار باشد. علاوه بر این جعبه کفش هم گزینه مناسبی برای نگهداری از کفش چرمی است.

 

برای باز کردن بندها حوصله به خرج دهید

سایز برخی از کفش‌های چرم به گونه‌ای است که شما می‌توانید بدون باز یا بستن بندها هم آن‌ها را بپوشید. این قابلیت در ظاهر کار شما را راحت‌تر می‌کند اما باید دقت کنید که این باعث عمر کم‌تر کفش می‌شود. تمام بندهای این کفش‌ها جنبه تزئینی ندارند بنابراین هنگامی که شما بندها را باز نمی‌کنید رویه جلویی کفش ترک برمی‌دارد و بخاطر فشاری که شما به آن وارد می‌کنید چین و چروک روی آن باقی می‌ماند‌. بنابراین بهتر است در پوشیدن کفش صبور باشید و بندها را به آرامی گره بزنید. همچنین می‌توانید از پاشنه کش استفاده کنید تا آسیبی به پا و کفش چرمی خود نرسانید.

به طور مرتب آن‌ها را تمیز کنید

کفش‌های چرم به علت جنس و بافت ظریفی که دارند باید بیش‌تر از سایر کفش‌ها تمیز شوند. شما می‌توانید از یک برس یا پارچه نرم برای پاک کردن گرد و غبار کفش استفاده کنید. همچنین شما باید از ابزار و وسایل مختلفی مانند واکس و نرم کننده‌ی چرم نیز بهره ببرید. این وسایل باعث می‌شوند تا کفش چرمی براق‌تر و نو تر به نظر برسد. پس از آن می‌توانید از شب تا صبح کفش‌ها را در جا کفشی قرار دهید تا نرم کننده‌ چرم به خوبی جذب کفش شود.

وسایل تمیز کننده متنوع هستند

شما می‌توانید از واکس و فرچه‌ برای تمیز کردن کفش استفاده کنید. واکس‌ها در سایزها و بافت‌های مختلفی موجود هستند و می‌‌توانند باعث جذب رنگ و براق شدن کفش شما شوند. علاوه بر این واکس‌ها رنگ‌های مختلفی نیز دارند که شما می‌توانید طبق رنگ کفش خود واکس متفاوتی را خریداری کنید. نرم کننده‌ی چرم، فرچه‌ی پولیش و براق کننده نیز به کیفیت و ماندگاری بیش‌تر کفش شما کمک می‌کنند.

روش‌های طبیعی برای پاکسازی کفش

اگر دوست ندارید ابزار اضافی برای تمیز کردن کفش بخرید می‌تواند به روشی کاملا ارگانیک نیز کفش خود را تمیز کنید. کافیست ابتدا گرد و غبار کفش با یک دستمال تمیز کنید. سپس سطح داخلی پوست یک موز را روی کفش چرمی خود بکشید تا پرزهای موز تمام شوند. سپس با یک دستمال نرم کفش را برق بیندازید. همچنین عصاره لیمو یا سرکه نیز به شما اجازه می‌دهند تا کفشی براق و زیبا داشته باشید.

 

 

سخن پایانی

کفش‌های چرمی از زیبایی و کیفیت فوق العاده‌ای برخوردار هستند. شما می‌توانید از کفش‌های چرمی کالج برای سرکار یا مهمانی استفاده کنید و نوع ورزشی آن را نیز برای پیاده روی بپوشید. اگر ترجیح می‌دهید ساده و شیک بنظر برسید، این کفش‌ها برای شما مناسب هستند. با این حال باید یادتان باشد که برای ماندگاری و طول عمر بیش‌تر این کفش‌ها باید حوصله به خرج بدهید و از آن‌ها به خوبی نگهداری کنید. امیدواریم که از این به بعد طرفدار کفش‌های چرمی شوید و از راه رفتن با آن‌ها لذت ببرید.

محصولات بیشتر در کتپوش :

https://katpoosh.com/

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۵:۲۷ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)