وارش وارش .

وارش

فونی شاپ : با چه روش هایی می توان از کم شدن سرعت در حین شارژ باتری جلوگیری کرد؟

امروز می خواهیم به بررسی روش هایی باعث می شودند زمانی که گوشی به شارژ متصل است و گوشی دیر شارز می شود بپردازیم. بنابراین اگر گوشی شما نیز دچار چنین مشکلی شده است به شما پیشنهاد می شود تا پایان مقاله با ما همراه باشید و خواندن این مقاله پر کاربرد را از دست ندهید.

 

هنگامی که گوشی خود را به شارژ متصل می نمایید و متوجه کند شارژ شدن باتری می شود باید نگران این باشید که ممکن است یک مشکل جدی و فنی برای گوشی شما ایجاد شده باشد. همان طور که همه ما می دانیم امروزه استفاده از گوشی به عنوان یک بخش مهم از زندگی هر شخصی تبدیل شده است. اکثرا این باتری ها از جنس لیتیوم یونی و قابل شارژ هستند که به آن ها باتری های شارژی گفته می شود. می توان گفت این قابلیت باتری باعث شده است که شما از تمام ظرفیت باتری بدون هیچ نگرانی استفاده نمایید و با اتصال مجدد آن به برق شارژ باتری را به طور کامل پر نمایید. توجه داشته باشید که با گذشت زمان توان و ظرفیت باتری کم کم و به مرور زمان کاهش می یابد و دیگر مانند اول کارایی ندارند و این یک فرآیند غیر اجتناب پذیر است و قطع به یقین برای تمام باتری ها اتفاق می افتد. البته ممکن است که برای برخی گوشی ها این مدت زمان طولانی تر باشد که آن هم بسه به مراقبت های شخص در هنگام استفاده از گوشی و باتری دارد.

چه عواملی سبب می شود که باتری در هنگام شارژ سرعت پایینی داشته باشد؟

عواملی زیادی باعث ایجاد چنین مشکلی می شود که ما به ترتیب به بررسی تک تک این عوامل می پردازیم پس با ما همراه باشید.

علت کند شارژ شدن به خاطر بروز مشکل در کابل شارژر است

زمانی که وشی را به شارژ متصل می نمایید و متوجه دیر شارژ شدن گوشی شدید در اولین اقدام کابل شارژر را تست نمایید. می توان گفت یکی از عمده ترین و مهم ترین مشکلاتی که ممکن است در حین شارژ برای گوشی رخ بدهد خرابی کابل و یا استفاده از شارژر های بی کیفیت و غیر اصل است. بنابراین توصیه می شود تا جایی که ممکن است از شارژ خود گوشی که اصل است استفاده شود. همیشه در حفظ و نگهداری شارژر خود کوشا باشید و از ایجاد هر گووه صدمه از قبیل کشیدگی، خم نمودن و سایر عوامل دیگر خود داری نمایید. زیرا تمامی این عوامل در حین انتقال جریان از شارژر به گوشی دخیل هستند و باعث نرسیدن جریان یک دست به باتری می شوند. یکی از عللی که باعث اسیب به شارژر میشود و اغلب کاربران آن را سهوا انجام می دهند این است که اتصال بین شارژر و گوشی را به صورت ناگهانی قطع می نمایند که باعث آسیب به شارژر و گوشی می شود. بنابراین توصیه می شود هیچ گاه اتصال بین شارژر و کابل را به صورت ناگهانی قطع ننمایید. زیرا زمانی که شما این کار رانجام می دهید باعث کاهش جریان وارد شده از شارژر به گوشی می شوید وهمچنین خرابی سوکت شارژر را در پی دارد.

 

مشکل در منبع اصلی شارژ دهی علت اصلی در کند شدن

سعی کنید علاوه بر کابل شارژر مراقب منبع شارژ رسان گوشی نیز باشید که ممکن است این پریز برق، کله شارژر و یا رابطه USP باشد. هنگامی که شما مستقیما از برق استفاده می نمایید و تبدیل انرژی باتری را به برق متصل می کنید یک جریان ثابت و یکنواخت به گوشی می رسد که باعث حفاظت از باتری و گوشی می شود. اما اگر اتصال تنها از راه USP3.0 باشد ممکن است باعث آسیب به باتری شود. چون جریانی که از طریق یو اس پی به گوشی می رسد پایین است بنابراین با کاهش جریان مواجه است و به مرور زمان باعث خراب شدن باتری می شود. پس می توان گفت زمانی که شما یک منبع خوب برای شارژ دهی گوشی خود انتخاب نمایید باعث حفاظت از باتری می شود که با افت ولتاژ رو به رو نشود. توصیه ای که اغلب کارشناسان دارند این است که از منبع شارژدهی مناسب مانند پزیز برق استفاده شود که  جریان یکنواختی را به باتری برساند.

باتری از زمان تولید دچار مشکل است

گاهی اوقات مشاهده شده که باتری از همان ابتدا در زمان تولید مشکل داشته است و ربطی به چگونه شارژ نمودن و استفاده ان توسط شما ندارد. یعنی زمانی که شما باتری را به شارژ متصل می نمایید یا کلا هیچ گونه شارژی را دریافت نمی کند و یا اگر شارژی دریافت شود با سرعت بسیار پایین و در مدت زمان طولانی این پروسه انجام می شود. بنبراین می توان گفت که اگر چند روز است که شما گوشی را خریداری نموده اید و متوجه پایین بوئن سرعت شارژ در زمان شارژ شدن هستید به خراب بودن باتری شک کنید و در اسرع وقت به تعویض نمودن آن اقدام نمایید.

 

مشکل سرعت پایین شارژ شدن به کاربر مرتبط است

گاهی اوقات پیش می آید علت کاهش سرعت در زمان شارژ دهی خود کاربر باشد. به طور مثال زمانی که شما گوشی را به شارژ متصل نموده اید و تند تند آن را چک می کنید که گوشی چند درصد شارژ شدن روشن شدن پی در پی صفحه نمایش باعث پایین آمدن سرعت شارژ دهی می شود. همچنین برخی از افراد زمانی که گوشی را به شارژ متصل می نمایید از آن نیز استفاده می کنند که این امر سبب فشار به باتری و همچنین سرعت شارژ دهی آن به میزان قابل توجهی پایین می آید. بهترین روش شارژ کردن زمانی است که گوشی به صورت خاموش قرار بگیرد.

باتری اصل را چگونه تهیه نماییم؟

اگر به دنبال باتری اصل هستید و پیدا کردن باتری اورجینال برای شما تبدیل به یک معظل شده است. پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی فونی شاپ است. فونی شاپ یک فروشگاه بزرگ است که انواع باتری های مختلف و لوازم جانبی را به شما مشتریان عزیر عرضه می کند. بنابراین شما بدون نگرانمی و خیالی آسوده می توانید اقدام به تیه باتری اصل از فونی شاپ نمایید. فونی شاپ به صورت تمام وقت آماده خدمت رسانی است و تمام محصولات خود را ضمانت نموده است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 2
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۲:۳۶ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)