وارش وارش .

وارش

شرکت دلتا پی ال ​​سی

PLC مخفف عبارت Programmable Logic Control است. PLC ها سیستم های الکترونیکی هستند که به صورت دیجیتالی کار می کنند و برای استفاده در محیط های صنعتی طراحی شده اند که در آن سیستم از حافظه قابل برنامه ریزی برای ذخیره دستورالعمل ها در داخل استفاده می کند. PLC ها توابع تخصصی مانند منطق، توالی، زمان بندی، محاسبه و عملیات حسابی را برای کنترل ماشین ها یا فرآیندها ارائه می کنند. رفتن.

 

ماژول های ورودی/خروجی آنالوگ یا دیجیتال PLC

این نام می تواند به وضوح توضیح دهد که یک PLC چیست: قابل برنامه ریزی از نظر حافظه برای ذخیره برنامه های داخلی که عملکرد یا کاربرد آنها را می توان به راحتی تغییر داد.

منطق به قابلیت پردازش ورودی در حساب و منطق (ALU) اطلاق می شود که به وسیله آن PLC عملیاتی مانند مقایسه، جمع، ضرب، تقسیم، تقسیم و یا غیره را انجام می دهد و فرآیند را برای رسیدن به نتیجه مطلوب کنترل و کنترل می کند.

PLC ها دارای چندین زبان هستند که از طریق آنها می توانید برنامه هایی را بر اساس زبان ایجاد کنید، اما رایج ترین آنها زبان نردبانی یا نردبانی است که برای حرفه ای هایی که با PLC کار می کنند آشناتر است.

 

زبان های برنامه نویسی PLC

مدار دکمه ای (LD)

نمودار بلوک تابع (FBD)

تابع متوالی (SFC)

ساختار متن (ST)

فهرست دستورالعمل (IL)

 

 

چرا از خودکار استفاده می شود؟

به جای مدار رله ترتیبی در سیستم کنترل از PLC استفاده می شود. ابزار PLC علاوه بر قابلیت برنامه ریزی، توسط افرادی که مهارت های کامپیوتری خاصی ندارند نیز قابل اجرا و راه اندازی است.

PLC ها دارای یک زبان برنامه نویسی هستند که به راحتی قابل درک است و در صورتی که برنامه با استفاده از نرم افزار مناسب برای نوع PLC مورد استفاده ایجاد شود، قابل اجرا است. یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی یا PLC برای استفاده در شرایط بحرانی صنعتی مناسب است زیرا در یک محیط صنعتی طراحی و مهندسی شده است.

Saladin نسبت به سایر دستگاه های کنترلی مانند رله ها، تایمرهای الکترونیکی، شمارنده ها و کنترل های مکانیکی از نوع درام مزایای زیادی دارد.

 

وظایف اصلی PLC

کنترل ترتیبی:

PLC سیگنال ورودی سیگنال باینری را به خروجی پردازش می کند که برای روش پردازش متوالی استفاده می شود، در اینجا PLC معتقد است که تمام مراحل در فرآیند متوالی به ترتیب صحیح اجرا می شوند.

 

کارخانه مانیتورینگ:

PLC به طور مداوم وضعیت سیستم (به عنوان مثال دما، فشار، ارتفاع) را نظارت می کند و اقدامات لازم را در رابطه با سیستم کنترل شده انجام می دهد یا پیامی را به اپراتور نمایش می دهد.

 

سیستم خاموش کردن:

در واقع یک PLC با پذیرش سیگنال ورودی از یک فرآیند کنترل شده بر اساس دستورات منطقی از پیش برنامه ریزی شده و اجرای آنها کار می کند.

 

برنامه های کاربردی PLC

PLC ها در ابتدا به عنوان جایگزینی برای کنترل تجهیزات صنعتی طراحی شده بودند، امروزه در بسیاری از برنامه ها برای رفع نیازهای کاربران استفاده می شود.

این نکته حائز اهمیت است که استفاده از PLC را می توان یکی از مزایای پیشرفت های آینده دانست. کاربرد آن از هر نوع فرآیند تولید صنعتی گرفته تا سوئیچینگ صنعتی، کنترل تسهیلات و موارد دیگر می باشد.

ابزارهای ارتباطی یکپارچه PLC نه تنها عملکرد سیستم های کنترل را بهبود می بخشد، بلکه برنامه های کاربردی خود را برای سیستم های یکپارچه تولید و تولید مانند: CIM، CAM و غیره باز می کند.

 

فشفشه

سری فاتک FBs PLC دارای یک سیستم روی تراشه (SoC) است که توسط فاتک توسعه یافته است. تراشه BGA دارای بیش از 120000 گیت از جمله ویژگی های قدرتمندی مانند واحد پردازش مرکزی (CPU)، حافظه، وضوح منطقی HLS سخت افزاری، 5 پورت ارتباطی پرسرعت، 4 مجموعه شمارنده/ساعت سخت افزاری با سرعت بالا است.

PLC خروجی پالس به پالس با سرعت بالا برای کنترل موقعیت یابی CNC (با درون یابی خطی)، 16 وقفه با سرعت بالا و ورودی های ضبط شده. PLC فتاک عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی را با قیمتی استثنایی در مقایسه با سایر PLC های هم رده خود ارائه می دهد.

PLC کاربر پسند و قدرتمند اس

ت

FBs PLC حاوی بیش از سیصد دستورالعمل است. FB های PLC از عملکردهای چند ورودی یا چند خروجی کاربر پسند و قابل خواندن استفاده می کنند. با وجود ساختار یادگیری چند ورودی، کاربر اقدامات مختلفی را دریافت می کند. سایر انواع PLC ممکن است برای این عملیات به چندین دستورالعمل نیاز داشته باشند.

همچنین، نتایج عملیات PLC را می توان مستقیماً به خروجی های داخلی یا خارجی ارسال کرد. برای سهولت در خواندن برنامه، ورودی یا خروجی هر تابع دارای نماد خاص خود است و محتویات نیز نمایش داده می شود. برای برنامه های سطح بالا مانند شبکه یا PLC LINK، Fatak دستورالعمل های FB، کنترل، موقعیت یابی و پیکربندی را برای کمک به توسعه برنامه ارائه می دهد.

 

 

دلتا PLC قابل تعویض میان رده - سری AH

PLC های سری دلتا AH راه حل های اتوماسیون را برای کاربردهای پیشرفته ارائه می دهند. دلتا PLC ترکیبی از معماری سخت افزاری مدولار، عملکرد سطح بالا و نرم افزار یکپارچه، راهی برای پردازش برنامه های کاربردی است که نیاز به کنترل دارند.

PLC های سری AH دلتا در طیف وسیعی از بلوک های عملکردی (FB)، قیمت/عملکرد عالی و طیف گسترده ای از ماژول های توسعه موجود هستند. PLC سری AH دلتا همچنین کنترل حرکت چند محوره را با استفاده از پیوند حرکتی مانند EtherCAT برای سرعت بالا ارائه می دهد. قابلیت های برجسته مدیریت دستگاه و توسعه سیستم هزینه های سیستم را برای انواع برنامه ها کاهش می دهد.

 

دلتا PLC مدولار میان رده جمع و جور - سری AS

PLC دلتا مدل AS یک PLC چند منظوره با ظرفیت بالا می باشد. دلتا PLC مدل AS برای انواع تجهیزات اتوماسیون ساخته شده است. CPU استاندارد PLC سری AS دلتا دارای یک پردازنده 32 بیتی دلتا برای عملکرد بالا است.

مدل PLC Delta AS موقعیت یابی دقیق حداکثر 8 محور را با ارتباطات تجاری CANopen و بالاترین برد ممکن را امکان پذیر می کند. همچنین ویژگی‌های استاندارد بین‌المللی کنترل حرکت و همگام‌سازی بی‌درنگ محورهای 16/24 را در یک به‌روزرسانی ارائه می‌دهد.

 

مرجع: https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214049-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۴:۳۶ توسط:وارش موضوع: نظرات (0)